ضرورت حمایت بیمه‌ای از خدمات توانبخشی

11 دی 1398 ساعت 14:31

سالم خبر: پوشش بیمه ای در کشور ما کامل نیست و سیاستگذاران در وزارت بهداشت و وزارت رفاه و بیمه سلامت بیشتر به این موضوع توجه کنند .


سالم خبر: پوشش بیمه ای در کشور ما کامل نیست و سیاستگذاران در وزارت بهداشت و وزارت رفاه و بیمه سلامت بیشتر به این موضوع توجه کنند .
 
منصور رایگانی، رییس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به مهم‌ترین چالش حوزه توانبخشی گفت: متاسفانه پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی در کشور ما کامل نیست و این موضوع به ویژه برای بیمارانی که نیاز به خدمات بستری توانبخشی دارند سخت‌تر بوده و لازم است که سیاست گذاران در وزارت بهداشت، وزارت رفاه و بیمه سلامت و سازمانهای بیمه گر به این موضوع توجه کنند و در بودجه ریزی و سیاستگذاری این مسئله را جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران در دستور کار قرار دهند.

امسال این کنگره چندین ویژگی خاص دارد که آن را با سایر دوره‌ها متفاوت کرده از جمله این که با وجود مشکلات اقتصادی و بحران های که دشمنان مدام بر تبل آن می‌کوبند، خوشبختانه بهترین شرایط ارائه کارها و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی را با کیفیت مطلوب در جهان داریم.
 
وی افزود: همچنین امسال شرکت‌های زیادی تجهیزات داخلی و خارجی خود را در این کنگره به نمایش گذاشته‌اند و سخنرانی‌های علمی زیادی نیز خواهیم داشتند همچنین در این کنگره موضوعات مختلف و بیماری‌های زیادی از جمله اختلالات اسکلتی و عضلانی، بیماری های عضلانی، MS، تشخیص بیماری‌های اسکلتی عضلانی با نوار عصب و عضله و موضوع درد مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه ارائه و شرکت کننده‌ها تجربیات خود را انتقال می‌دهند.
 
رییس انجمن طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به اینکه درد علامت بیماری است و بیماری محسوب نمی‌شود، گفت: باید برای درد علت‌یابی شود تا بتوان درمان صحیح و به موقع انجام داد که در این سمینار از حوزه‌های مختلف به موضوع درد توجه شده و پزشکان زیادی از حوزه جراحی اعصاب، ارتوپدی، نورولوژی فلوشیپ درد، توانبخشی و سایر رشته‌ها در این زمینه مباحثی را مطرح می کنند همچنین چندین کارگاه در زمینه درد و روشهای نوین درمانی همچنین تشخیص بیماری های اسکلتی و عضلانی خواهیم داشتم.
 
 


کد مطلب: 5878

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5878/ضرورت-حمایت-بیمه-ای-خدمات-توانبخشی

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com