۰

ایران در تجهیزات فیزیوتواپی خودکفا شد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۵۸۷۱
ایران در تجهیزات فیزیوتواپی خودکفا شد
سالم خبر: تجهیزات فیزیوتراپی در ایران بیش از ۹۰ درصد خودکفا شد و میزان وابستگی ما به کشورهای دیگر در این زمینه کاهش یافته است.
 
احمد موذن زاده رییس انجمن فیزیوتراپی ایران در یک نشست خبری که در ساختمان انجمن فیزیوتراپی ایران برگزار شد، گفت: در زمینه تجهیزات الکتروتراپی حدود ۷۰ درصد وابسته به کشورهای مختلف هستیم که عمده وارادات ما از ژاپن، چین و آسیای جنوب شرقی است.
 
وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر شرکت های دانش بنیان با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، توانستند در زمینه تجهیزات فیزیوتراپی خلاها را پر کرده و بخش تجهیزات الکتروتراپی تقویت شود.
 
موذن زاده با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات مورد استفاده در فیزیوتراپی  ۴ برابر افزایش داشته است، گفت: این در حالی است که تعرفه های فیزیوتراپی رشدی نداشته و شرایط  را برای ما سخت کرده است. اکنون سه هزار و ۵۰۰ مرکز فیزیوتراپی داریم که تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی در طول یک سال مشکلاتی را برای این مراکز ایجاد کرده و باعث شده که میزان پرداحتی از بیمار افزایش یابد.
 
وی تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه مراکز فیزیوتراپی  بخش خصوصی را مردم پرداحت می کنند در حالی که این رقم نباید بیش از ۳۰ درصد باشد.
 
به گفته وی لازم است برای کاهش هزینه ها از جیب بیمار سرانه سلامت توسط مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد و بیمه سلامت تقویت شود و برخی از تجهیزات  فیزیوتراپی و الکترتراپی که خدمات تخصصی هستند توسط سازمان های بیمه گر پوشش داده شوند.
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: کشور ما توانایی تبدیل به قطب آموزشی فیزیوتراپی در منطقه خاورمیانه را دارد. دانش فیزیوتراپی ارتقاء یافته و باید به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات در زمینه بیماری های مختلف حرکت کنیم.
 
موذن زاده افزود:  انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل باید توسط افراد دارای صلاحیت این حرفه ا نجام شود و کارت شاسایی نیز ارائه دهند براین اساس افرادی که کارهای درمانی فیزیوتراپی و الکتروتراپی در منازل و باشگاه های ورزشی انجام می دهند  باید دارای تحصیلات دانشگاهی رشته مربوطه باشند. متاسفانه برخی از افراد دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی در باشگاه های ورزشی اقدام به ارائه این خدمات می کنند که مشکلات بسیا ری را برای افراد به وجود آورند.
 
عبدالرحمان اهوازیان دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران نیز در ادامه این نشست خبری گفت: آب درمانی یکی از مهم ترین و ضروری ترین خدمات در زمینه فیزیوتراپی است که با توجه به افزایش بیماریها و بالا رفتن هرم سنی جمعیت لازم است این مراکز ایجاد شوند و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند.
 
وی خدمات فیزیوتراپی در کشور را رو به افزایش  دانست و گفت: مشکلات عضلانی در بین ایرانیان رو به رشد بوده و ضرورت دارد خدمات فیزیوتراپی در سراسر کشور به طور عالادنه دایر شود.
 
اهوازیان درباره دستگاه ایکس بادی در مراکز ورزشی گفت: این دستگاه در زمینه فیزیوتراپی در مراکز ورزشی وجود دارد که باید افراد صاحب صلاحیت و دارای مدرک دانشگاهی نیز از خدمات این دستگاه برای ورزشکاران استفاده کنند.
 
نورالدین کریمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی نیز در این نشست خبری به تعریف الکتروتراپی پرداخت و گفت: الکتروتراپی برگرفته از برق درمانی است که به منظور درمان پدیده های فیزیکی استفاده می شود. 
 
وی گفت: الکتروتراپی برای درمان بیماری های قلبی، ریوی، گوارش، زایمان و خارپاشنه استفاده می شود این در حالی است که برخی پزشکان از رسالت  این خدمات درمانی اطلاع ندارند و بیماران نیز از ارائه این خدمات محروم می شوند براین اساس لازم است همه پزشکان با این تخصص آشنا شوند.
 
کریمی ادامه داد : بخش از درمان بیماری های پوستی از جمله عفونت، سکته های مغزی، قارچ، بی اختیاری ادرار در زنان و حفظ گردش خون در افراد دیابتی با روش های الکتروتراپی درمان می شود و باید سطح ارائه این خدمات در کشور افزایش یابد.
 
همایون آبایی دبیر اجرایی سمینار ششمین تازه های الکتروتراپی گفت: این سیمنار ۱۹ و ۲۰ دی ماه در هتل المپیک با ارائه ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و پوستر، برگزاری ۱۰کارگاه تخصصی، برپایی نمایشگاه تجهیزات الکتروتراپی و توان بخشی با حضور ۶۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی برگزار می شود.
 
به گفته وی، استفبال متخصصان فیزیوتراپی و الکتروتراپی از این سمینار خوب بوده  و روش های درمانی این تخصص ها در بیماری های مختلف از مهم ترین اهداف برگزاری این سمینار است.
کد مطلب : ۵۸۷۱
نام شما

آدرس ايميل شما