۰

رونمایی از نرم‌افزار و میز الکترونیکی کالبدشکافی ساخت محققان کشور

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۵۸۵۹
رونمایی از نرم‌افزار و میز الکترونیکی کالبدشکافی ساخت محققان کشور
سالم خبر: نرم‌افزار و میز الکترونیکی کالبدشکافی ساخت محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان صبح امروز با حضور دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.
 
به گزارش سالم خبر، فراگیری آناتومی بدن انسان یکی از مباحث مهم در آموزش علوم پزشکی و پرسنل آن شامل پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و ... است، کمبود جسد و مولاژ، هزینه سنگین تامین آنها، از مسائل مهم آموزش این حیطه تخصصی است؛ لذا در کشورهای غربی تکنولوژی منحصر به فرد جهت ساخت میزهای الکترونیک تشریح مجازی به وجود آمد تا ضمن تامین مدل‌های سه‌بعدی متنوع، ابزاری کارآمد جهت آموزش آناتومی بدن در اختیار اساتید و دانشجویان و دانش‌آموزان قرار بگیرد.
 
همچنین اجساد واقعی به روش کرایوسکشنال با تکنولوژی‌های نرم‌افزاری، عکسبرداری و فایل‌بندی شده که به کاربر این امکان را می‌دهد که جسد واقعی انسان را در صفحه‌های لمسی تشریح کند. این تکنولوژی با بومی‌سازی توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان در اختیار تمام مراکز آموزشی کشور قرار خواهد گرفت.
 
در این دستگاه بیش از ۱۰۰ هزار مدل آناتومی و گرافی قفسه سینه در خصوص بیماری‌ها و علایم شایع رادیولوژیک درگیری قفسه سینه موجود است تا کاربران بتوانند یکی از مهمترین و پرکاربردترین عکس‌های رادیولوژی بالینی را هر چه بهتر فرا بگیرند. نام‌گذاری بر اساس بیماری و قابلیت جستجوی بیماری و یافتن صدها تصویر با وریشن‌های گوناگون یک یافته رادیولوژیک از جمله قابلیت‌های این سیستم است. فالو آپ بیماران در طی درمان همراه با گرافی‌های سریال نیز در دیتا بیس فوق موجود است تا کاربر بتواند سیر بهبودی بیکاران بر اساس گرافی‌ها را چه بهتر فرا بگیرد.
 
یکی از مزیت‌های شاخص این میز نسبت به محصولات مشابه امریکایی و اروپایی، پشتیبانی از بیش از ۲۰ جسد و مدل شماتیک است که شامل انواع گوناگونی از اجساد واقعی زن و مرد و همچنین مدل‌های سه بعدی است. این در حالی است که رقبای اروپایی و امریکایی از فقط یک و یا نهایتا دو مدل جسد پشتیبانی می‌کنند.
 
این ویژگی نیازمند قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی است که به دست تیم تخصصی و بومی داخل کشور تهیه شده است.
 
این دستگاه تشریح تنها دستگاه پشتیبان‌کننده از منحصر به فردترین مدل مغز و اعصاب در دنیاست، این مدل که دارای بیش از ۱۴۰۰ برش فقط از ناحیه سر است، نمایی ویژه از مغز و اعصاب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
کد مطلب : ۵۸۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما