۰

ایران در دانش علوم اعصاب رتبه اول خاورمیانه قرار دارد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۵۸۱۹
ایران در دانش علوم اعصاب رتبه اول خاورمیانه قرار دارد
سالم خبر:  ایران در زمینه دانش علوم اعصاب بر اساس مقالات در سال ۲۰۱۸ در منطقه رتبه اول را دارد.
 
شاهین آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: وضعیت تولیدات علمی کشور در زمینه علوم اعصاب رشد قابل توجهی داشته است و در این زمینه از نظر تعداد مقاله رتبه ۱۹ و از نظر استنادات به مقالات رتبه ۲۷ دنیا را داریم.
 
وی اظهار داشت: همچنین ایران در زمینه مقالات پزشکی بالینی نیز در رتبه ۱۶ دنیا قرار دارد که باید در این زمینه هم ارتقا یابیم.
 
آخوندزاده در ادامه به بحث تحریم ها و آسیب هایی که در مسائل مختلف ایجاد کرده است، اشاره کرد و گفت: تحریم ها مشکلاتی ایجاد کرده است اما در کشور تولیدات دارویی زیادی داریم و در صنعت داروسازی از رتبه هفتم در دنیا برخورداریم که امیدواریم با کمک شرکت های دانش بنیان در صنایع دارویی به خودکفایی برسیم.
 
سالانه ۱۵۰ هزار نفر سکته مغزی می کنند
 
محمدتقی جغتایی رئیس انجمن علوم اعصاب ایران نیز در این همایش گفت: استفاده از دانش علوم اعصاب برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و ارتقای توانایی های شناختی آحاد مردم است؛ زیرا آمارها نشان می دهد سالانه ۱۵۰ هزار نفر در ایران دچار سکته مغزی می شوند و کاربرد علوم اعصاب در پزشکی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی تصریح کرد: ۳۰ درصد افرادی که دچار سکته می شوند، زیر ۵۰ سال سن دارند و باید در این زمینه بررسی های پزشکی مرتبط با علوم اعصاب انجام شود.
 
جغتایی اظهار داشت: به منظور معرفی توانمندی ها در زمینه طراحی و ساخت سیستم ها، برای نخستین بار دستاوردهای فنی و تکنولوژیکی محققان و متخصصان حوزه علوم اعصاب در این همایش ارایه می شود.
 
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی ادامه داد: توصیه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش مهم بوده و این اقدام تلاشی برای توسعه و گسترش تکنولوژی ها، بومی سازی تجهیزات و سیستم ها و اقدامی برای تقویت توانمندی های داخلی در حوزه علوم اعصاب است.
 
جغتایی افزود: هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف ایجاد فرصت های علمی و تخصصی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار شده و آخرین یافته های تحقیقاتی برای تشخیص و کمک به درمان بیماری ها در اختیار اساتید و متخصصان قرار می گیرد.
 
امیرحسن حبیبی دبیر هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی نیز در این همایش گفت: در این همایش روش های نوین و نظریه های جدید در مورد پیشگیری، درمان و روش های بهبود کیفیت زندگی مورد بحث قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه ۱۶۰ مقاله در این همایش به صورت پوستر و سخنرانی ارایه می شود، افزود: طب سنتی و ایرانی نیز از مباحث این همایش است.
 
هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی تا ۲۹ آذر ما در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
کد مطلب : ۵۸۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما