۰

دستگاه ایرانی شبیه‌ساز عمل جراحی چشم به زودی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۵۸۱۷
دستگاه ایرانی شبیه‌ساز عمل جراحی چشم به زودی رونمایی می‌شود
سالم خبر: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دستگاه ایرانی شبیه‌ساز برای عمل‌های جراحی چشمی به ویژه عمل آب مروارید ساخته شده و به زودی رونمایی می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر،حمید احمدیه ،معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میزگرد حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم افزود: این دستگاه شبیه ساز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف ساخته شده و در آینده نزدیک رونمایی می شود.
 
وی اظهار داشت: دستیاران پزشکی قبل از انجام کار بر روی بیمار با استفاده از این دستگاه روش های صحیح عمل را آموزش می بینند تا به بیمار آسیبی وارد نشود.
 
احمدیه تهیه یک محلول نگهداری برای بافت قرنیه را از دیگر اقدامات این مرکز اعلام کرد و گفت: تاکنون از محلول خارجی استفاده می شد و با همکاری یکی از شرکت های داروسازی این محلول تهیه شده که کاملا قابل رقابت با نمونه خارجی است.
 
وی به راه اندازی نظام ثبت بیماری اشاره کرد و گفت: در مورد خیلی از بیماری ها نظام های ثبت را راه اندازی کردیم که از جمله آن در مورد بیماری های ژنتیک و آب سیاه مادرزادی است، نظام ثبت بیماری شامل اختلال ژنتیکی چشم، بستری مناسب برای استفاده از سلول درمانی و ژن درمانی خواهد بود.
 
احمدیه با اشاره به اینکه بر روی عوارض چشمی دیابت تمرکز پیدا کردیم، افزود: با توجه به شیوع بسیار بالای بیماری دیابت در کشور، بعد از مطالعات جمعیت، به سمت انجام مطالعاتی برای کاهش شیوع عوارض چشمی دیابت حرکت کردیم.
کد مطلب : ۵۸۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما