۰

ژاپن کاشت جنین‌های اصلاح شده ژنتیک را ممنوع کرد

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۵۷۷۸
ژاپن کاشت جنین‌های اصلاح شده ژنتیک را ممنوع کرد
سالم خبر: وزارت بهداشت ژاپن هفته گذشته توصیه کرد که کاشت جنین‌های انسان که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند ممنوع شود. این وزارتخانه هشدار داد که چنین اقداماتی باعث ایجاد بازاری برای نوزادان از پیش طراحی‌شده می‌شود.
 
به گزارش روزنامه دیلی میل، در این توصیه که توسط پنلی از کارشناسان در وزارت بهداشت ژاپن صادر شده، آمده است مجاز شمردن کاشت جنین‌هایی که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند، خطرات جدی برای سلامت نوزادان و بالقوه نسل‌های آینده به همراه دارد.
 
البته این پنل با تحقیقات مداوم در مورد ویرایش ژن جنین‌های انسانی و دستیابی به چشم‌اندازی از بیماری‌های وراثتی و چالش‌های سلامتی انسان مخالفتی نکرده است اما نگرانی‌های خود را به کاشت جنین‌هایی در رحم انسان محدود کرده است که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند.
 
دولت ژاپن ابتدا در سال ۲۰۱۸ مجوز اصلاح ژنتیکی جنین انسان را صادر کرد. رایج‌ترین شیوه فعلی اصلاح ژنتیک، روش «کریسپر» است. در این روش با استفاده از آنزیمی که از باکتری گرفته می‌شود می‌توان شاخه «دی.ان.ای» را در مقاطع خاصی برید و روزنی ایجاد کرد که یک بخش جدید در آن محل قرار گیرد.
 
هم اکنون استفاده از ویرایش ژنتیکی جنین انسان در فرانسه، آلمان و انگلیس غیرقانونی است. این درحالی است که سال گذشته یک دانشمند چینی از تولد اولین کودک اصلاح شده از لحاظ ژنتیکی در جهان خبر داد و ادعا کرد که این کودک از مقاومت بالایی در برابر ابتلا به ایدز برخوردار است.
 
 
 
کد مطلب : ۵۷۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما