۰
رییس شورای عالی داروخانه ها:

مطالبات ماه‌های پایانی سال 97 داروخانه‌ها هنوز پرداخت نشده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۵۷۶۲
مطالبات ماه‌های پایانی سال 97 داروخانه‌ها هنوز پرداخت نشده است
سالم خبر: رییس شورای عالی داروخانه ها درباره  پرداختی‌های سازمان‌بیمه سلامت  در حوزه دارو گفت:  سازمان بیمه سلامت  مطالبات  سه ماه پایانی  سال ۹۷  داروخانه ها را با وجود تمامی پیگیری‌ها هنوز پرداخت نکرده است .
 
 مهدی زارعی همچنین افزود: در حال حاضر با تأخیرهای طولانی از سوی دو سازمان بیمه گر اصلی ،  بیمه سلامت و تامین اجتماعی  ،  مواجه ایم و با توجه به افزایش هزینه‌ها و فروش نقدی  یا حداکثر یک ماهه  دارو از سوی شرکت های دارویی داروخانه ها در شرایط بحرانی قرار دارند.
 
وی همچنین تاکید کرد:   اگر به فوریت  مطالبات  داروخانه ها پرداخت نشود ارائه دارو به بیماران دچار مشکل  خواهد شد چون داروخانه ها  توان تهیه دارو  خصوصا داروهای اساسی مثل انسولین و داروهای آنزیمی و  فاکتورهای خونی و شیمی درمانی و دارو های بیماریهای خاص  و .... که  گرانقیمت و  نقدی هستند ،نخواهند داشت ضمن آنکه مسئولیت عواقب احتمالی به عهده سازمان های بیمه گر است

زارعی  با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های مالی دولت، گفت: داروخانه‌ها با درک این واقعیت، سختی‌ها و مشکلات
را در حد توان تحمل  کرده اند.
 
رئیس شورای عالی داروخانه ها در ادامه  از وزیر بهداشت و درمان  و وزیر رفاه و ریس محترم سازمان تامین اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بیمه سلامت  می خواهیم با توجه به شرایط کنونی کشور  طوری برنامه ریزی کنند که  مطالبات جامعه داروسازی کشور  پرداخت و به روز شود  .
وی در ادامه گفت: اگر برای رفع مشكلات  مالی بخش دارویی بویژه در آخرین حلقه آن یعنی داروخانه‌ها فكر اساسی نشود ، چرخه دارویی به زودی با مشکلات اساسی مواجه می شود   آسیب های جبران ناپذیر به سلامت مردم وارد خواهد شد.
 
زارعی افزود: یکی از خواسته‌های به حق و قانونی داروسازان ، کاهش تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر است و  ما انتظار داریم پرداخت‌ها برنامه ریزی شده باشد تا داروخانه‌ها بتوانند بر اساس آن  خرید دارو داشته باشند. پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با توجه به نقش کلیدی و استراتژیک  دارو در درمان بیماران همواره به عنوان اولویت اول پرداخت مطالبات  باید باشد
 
ریس شورای عالی داروخانه گفت: طبق قانون، سازمان های بیمه گر باید 60 درصد مطالبات  داروخانه
ها  را همزمان با تحویل  اسناد مربوطه  و بقیه را در حداكثر تا ۳ ماه تسویه كنند و در صورت تاخیر جریمه آن را  بپردازند؛ باید گفت  قانونی كه هرگز مجالی برای اجرا نیافته است.
 
‌ زارعی گفت: عدم پایبندی به قانون  روز بروز   توسط سازمان های بیمه گر  بیشتر می شود. 
 
 وی افزود:  انباشته شدن مطالبات  چندین ماه داروخانه ها از بیمه ها بدون اینكه سودی به آن تعلق بگیرد، سبب كمبود نقدینگی شدید در داروخانه ها و مشكل جدی در تهیه دارو از شركت های دارویی شده است به نظر می رسد ادامه یافتن این وضعیت نامطلوب مساوی است با تشدید  کمبود های دارویی  و ایجاد  بحران در چرخه دارویی کشور.

ریس شورای عالی داروخانه ها در پایان از  ریاست محترم سازمان بیمه سلامت خواستار شد که  حداقل مطالبات سه ماه پایانی سال ۹۷ داروخانه ها را در آذرماه پرداخت نماید  تا همکاران ما بتوانند در ماهای پایانی سال به ارائه خدمات دارویی بپردازند در غیر اینصورت  تهیه  دارو و ارائه خدمات دارویی  به بیمه شدگان محترم آن سازمان  در سه ماه پایانی  سال   توسط  همکاران امکان پذیر  نخواهد بود.
 
کد مطلب : ۵۷۶۲
نام شما

آدرس ايميل شما