۰

یک چهارم جوانان به گوشی‌های هوشمند خود معتادند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۵۷۵۷
سالم خبر: نتایج یک مطالعه جدید که در انگلیس انجام شده است، نشان می‌دهد که تقریبا یک چهارم از نوجوانان و جوانان آن قدر به موبایل‌های خود وابسته‌اند که به نوعی اعتیاد تبدیل شده است.
 
به گزارش روزنامه تلگراف، محققان کالج کینگ لندن با تجزیه و تحلیل ۴۱ مطالعه که ۴۱ هزار جوان زیر ۲۰ سال را در بر می‌گرفت متوجه شدند که از هر ۴ جوان یک نفر به صورت مشکل‌زایی از تلفن همراه خود استفاده می‌کند؛ استفاده مشکل‌زا از تلفن همراه به این معنای است که این افراد در صورت دسترسی نداشتن به موبایل‌هایشان دچار «وحشت» و "ناراحتی" می‌شوند. همچنین، این افراد نمی‌توانند مدت زمان استفاده از گوشی یا حضور آنلاین خود را کنترل کنند.
 
این تجزیه و تحلیل نشان داد که ۲۳ درصد از این جوانان رفتارهایی از خود نشان می‌دادند که با اعتیاد هماهنگی دارد. رفتارهایی نظیر اضطراب ناشی از دسترسی نداشتن به تلفن همراه، صرف وقت بیش از اندازه در استفاده از تلفن همراه و تاثیر زیان‌بار آن بر سایر فعالیت‌هایشان.
 
به گفته محققان، چنین اعتیادی به گوشی می‌تواند عواقب جدی برای سلامت روانی جوانان داشته باشد.همچنین این رفتار می‌تواند با مشکلاتی دیگری نظیر استرس، افسردگی، بی‌خوابی و کاهش پیشرفت در مدرسه ارتباط داشته باشد. 
 
با این حال محققان اذعان داشتند که هنوز مشخص نیست که خود تلفن همراه و یا اپلیکیشن‌هایی که کاربران از آن استفاده می‌کنند، اعتیادآور هستند اما لازم است که در مورد خطرات استفاده کودکان و نوجوانان از تلفن‌های هوشمند اطلاع‌رسانی شود.
 
نتایج این مطالعه در نشریه BMC Psychiatry منتشر شده است.
کد مطلب : ۵۷۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما