پیشگیری از معلولیت ژنتیکی با دانش بومی در کشور میسر می‌شود

10 آذر 1398 ساعت 15:01

سالم خبر: رئیس موسسه آموزش‌عالی علمی، کاربردی سازمان بهزیستی با اشاره به ایجاد بانک ژنتیکی در کشور گفت: براین اساس پیشگیری از معلولیت ژنتیکی با دانش بومی امکان پذیر می شود.


سالم خبر: رییس موسسه آموزش‌عالی علمی، کاربردی سازمان بهزیستی با اشاره به ایجاد بانک ژنتیکی در کشور گفت: براین اساس پیشگیری از معلولیت ژنتیکی با دانش بومی امکان پذیر می شود.
 
به گزارش سالم خبر ،رضازاده در مورد برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها، اظهار کرد: پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی یکی از برنامه های مهم سازمان است که طی مدت 3 سال کل افراد داری معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی غربال می شوند و افرادی که معلولیت آن ها ریشه ژنتیکی دارد مورد مشاوره و آزمایش ژنتیک قرار می گیرند.
 
وی افزود: برمبنای برنامه غربالگری سازمان بهزیستی نهایتا علت اختلال ژن با عامل اختلال را پیدا و یک بانک ژنتیکی معلولیت در کشور ایجاد می کنیم تا با دانش بومی و آزمایشگاه بومی خودمان و می توانیم از معلولیت ناشی از اختلال ژنتیک بهتر پیشگیری کنیم.
 
به گفته رییس موسسه آموزش‌عالی علمی، کاربردی سازمان بهزیستی با (بانک ژنتیکی ) از چند معلول شدن خانواده ها ،از این که یک معلولیت در یک خانواده تکرار شود پیشگیری می کنیم.


کد مطلب: 5756

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5756/پیشگیری-معلولیت-ژنتیکی-دانش-بومی-کشور-میسر-می-شود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com