۰
محققان به تازگی اعلام کردند:

داروی جدید آنفلوانزای رُش مقاومت دارویی ایجاد می‌کند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۵۷۵۴
داروی جدید آنفلوانزای رُش مقاومت دارویی ایجاد می‌کند
سالم خبر: داروی جدید شرکت داروسازی  Roche با نام که Xofluza که برای درمان بیماری آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گیرد، می‌تواند موجب بروز مقاومت دارویی در ویروس های این بیماری شود.
 
به گزارش سالم خبر از خبرگزاری رویترز، محققان طی گزارشی اعلام کردند که داروی جدید این شرکت که می‌تواند طی چند روز علائم این بیماری را از بین ببرد، ممکن است موجب بروز جهش ویروسی شود که به مقاومت دارویی در این ویروس‌ها منجر می‌شود.
 
مطالعه محققان نشان می دهد که گونه‌های شایع آنفلوانزا می‌توانند به سرعت نسبت به این دارو مقاوم شوند. محققان هشدار دادند که بیمارانی که این دارو را دریافت می‌کنند به ویژه والدین کودکان مبتلا باید نسبت به مقاومت دارویی هوشیار باشند.
 
زوفلوازا بخشی از طبقه جدیدی از داروهای ضدویروسی است که مکانیزیمی را هدف قرار می‌دهد که ویروس‌های آنفلوانزا برای رونوشت برداری از ماده ژنتیکی خود در بدن میزبان‌های انسان و یا حیوان استفاده می‌کنند. این دارو برای اولین بار در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برای مصرف در ژاپن، آمریکا و هنک کنگ تاییدیه دریافت کرد. در حقیقت این دارو ۴۰ درصد از سهم بازار داروهای آنفلوانزا را در فصل آنفلوانزا در فاصله زمانی میان سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از آن خود کرده است. به زودی این دارو مجوز مصرف در ۲۰ کشور دیگر را نیز بدست می‌آورد.
 
با این حال محققان خاطر نشان کردند که بیماران آلوده به ویروس‌های آنفلوانزای H۱N۱ و H۳N۲ که به درمان زوفلواز مقاوم شده‌اند، به سایر داروهای ضد ویروسی واکنش نشان می‌دهند.
کد مطلب : ۵۷۵۴
نام شما

آدرس ايميل شما