۰
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری:

آموزش و آگاهی از خود مراقبتی حق کودکان مان در مدارس است

تا صحبت از آموزش خودمراقبتی کودکان به میان می‌آید عده‌ای تاب نمی‌آورند و اجازه‌ی این آموزش را از ما سلب می‌کنند
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۵۷۴۸
آموزش و آگاهی از خود مراقبتی حق کودکان مان در مدارس است
 سالم خبر: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری خبرداد که به موجب تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا سال آینده در کل کشور آموزش خود مراقبتی در مدارس کشور به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش سالم خبر؛ محمود عباسی در نشست خبری روز جهانی آگاهی ایدز با تاکید بر اهمیت کرامت انسانی بیماران مبتلا به ایدز، گفت: با فرصت مطالعاتی پیش آمده از حدود یک سال قبل زمینه‌ای فراهم شد تا مطالعات گسترده‌ای برای برون‌رفت از چالش‌های موجود در زمینه ابعاد مختلف بیماری ایدز داشته باشیم.

وی با اشاره به مطالعه
تطبیقی میان قوانین مربوط به ایدز در ایران و سایر کشورها، اظهار کرد: قوانین ما دچار نواقصی هست که باید مرتفع شود. بر همین اساس با حفظ اهمیت ارزش‌های اخلاقی جامعه و اسناد بالادستی کشور، پیش‌نویس لایحه‌ای درخصوص بیماران مبتلا به ایدز فراهم شد و باید در دستورکار قرار گیرد.

عباسی ادامه داد: ما در زمینه قوانین موجود برای بیماری ایدز حتی از کشورهای منطقه نیز عقب‌تر هستیم. به طور مثال در کشور یمن برای فردی که به بیمار مبتلا به ایدز انگ بزند، شش ماه حبس درنظر گرفته شده‌است و مشاهده همین تفاوت‌ها مارا برآن داشته تا به فکر یک قانون منسجم
در این زمینه بوده و به فکر تصویب زودتر این لایحه باشیم.

وی در خصوص بندهای این لایحه، تصریح کرد: لایحه با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع رسانی آغاز می‌شود. یکی از اصلی ترین موضوعات حال حاضر کشور اموزش خود مراقبتی به کودکان است که تا صحبت آن به میان می‌آید عده‌ای تاب نمی‌آورند اجازه این آموزش را از ما سلب می‌کنند؛ باید بدانیم کودکان نیز دارای حقوقی هستند.

عباسی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش و پرورش و معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستورکار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است،
آموزش خود مراقبتی در مدارس به کوکان است. اجرای این طرح در استان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت و قرار است تا پایان سال در یکی از استان‌ها به شکل پایلوت اجرا شود. همچنین به دستور مقام معظم رهبری حدود ۵۰۰ هزار کودک اتباع نیز بدون اعمال کوچک ترین تبعیض در حال آموزش هستند.

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد با رفتار و گفتار خود فرد مبتلا به ایدز را مورد اهانت قرار دهد. هرگونه آگهی و تبلیغ در امور بیماری به شکل غلط در رسانه‌های گروهی ممنوع است و  هیچ فرد مبتلا به ایدز نباید به دلیل نبود قانون و آگاهی از کار، تحصیل، کار و... باز بماند.
 
 
کد مطلب : ۵۷۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما