۰

هشدار درمورد جراحی زیبایی بینی در سنین پایین

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۵۷۴۴
هشدار درمورد جراحی زیبایی بینی در سنین پایین
سالم خبر: دبیر انجمن راینولوژی ایران نسبت به عوارض جراحی زیبایی بینی در سنین پایین هشدار داد و گفت: بر اساس مطالعات علمی، حداقل سن برای عمل زیبایی بینی دختران ۱۷.۵ سال و پسران ۱۸ سال است.
 
علیرضا مصباحی در هفدهمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران در مرکز همایش های رازی، با انتقاد از انجام عمل زیبایی بینی در کشور برای دختران سنین ۱۳ تا ۱۵ سال افزود: شاید در کوتاه مدت این نوع عمل ها باعث خوشحالی آنها شود، اما بعد از دو سال، عوارض جبران ناپذیری متوجه این قبیل افراد خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: عمل زیبایی بینی در سنین بالا هیچ محدودیتی ندارد و البته جراح باید بداند که این نوع عمل در هر گروه سنی، تفاوت دارد و باید نسبت به آن آگاه باشد.  
 
مصباحی به عوارض جراحی زیبایی بینی که غیر علمی انجام می شود اشاره کرد و گفت: حادترین عارضه عمل های غیر استاندارد، در زیبایی صورت و عملکرد بینی نمایان می شود و از بین رفتن غضروف های بینی، پوست و ساختار بینی، منجر به نازیبایی صورت فرد می شود که بعضا به هیچ وجه قابل اصلاح و درست کردن نیستند.  
 
این فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت تصریح کرد: پس از جراحی مشکلاتی برای تنفس فردی که جراحی کرده ایجاد می شود که قابل برطرف شدن نیست.
 
بر اساس اعلام انجمن جراحان پلاستیک، در چهار سال گذشته در سراسر جهان حدود 40 هزار و 277 پزشک جراح بیش از 11 میلیون عمل زیبایی انجام داده اند و جراحی بینی رتبه اول را دارد.
 
 
 
کد مطلب : ۵۷۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما