مصرف داروی فشار خون بالا قبل از خواب اثربخشی بیشتری دارد

1 آبان 1398 ساعت 13:39


سالم خبر: نتایج آخرین تحقیقات در مورد چگونگی مصرف داروی فشارخون بالا نشان می دهد که مصرف این نوع داروها هنگام خواب اثربخشی بیشتری دارد.
 
این متخصصان اسپانیایی به تازگی کشف کرده اند که مصرف داروی فشار خون بالا در شب و هنگام خواب می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به نصف کاهش دهد.
 
این کارشناسان اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده می‌تواند دستور مصرف چنین داروهای تجویزی را تغییر دهد هرچند این پرسش مطرح است که چرا مصرف داروی فشار خون بالا در شب این اثربخشی را دارد.
 
 اثربخشی بیشتر داروی فشار خون بالا هنگامیکه پیش از خواب مصرف شود به ساعت زیستی بدن مرتبط است و می‌توان گفت که روند فرآوریِ مواد و ترکیب‌های شیمیایی در بدن در طول ۲۴ ساعت متفاوت است.
 
به گفته محققان وقتی یک دارو در زمان‌های مختلف از شبانه روز مصرف می‌شود می‌تواند اثرات متفاوتی داشته باشد. همچنین مصرف داروی فشار خون بالا با دوز برابر در دو زمان مختلف فارماکوکینتیک متفاوتی دارد و بنابراین همچون دو داروی مختلف رفتار می‌کند.  
 
به گزارش روزنامه گاردین، همچنین تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان می‌دهد "فشار خون بالا هنگام خواب" و همچنین "اختلاف ناچیز بین میزان فشارخون در طول روز و شب" از عوامل  خطرزای مهم در بروز مشکلات قلبی عروقی هستند.


کد مطلب: 5634

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5634/مصرف-داروی-فشار-خون-بالا-قبل-خواب-اثربخشی-بیشتری

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com