۰
در نشست خبری همایش جراحان پلاستیک و زیبایی مطرح شد:

چه کسانی در کشور چهره های عجیب و غریبی مانند سحرتبر خلق می کنند؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۵۶۱۳
چه کسانی در کشور چهره های عجیب و غریبی مانند سحرتبر خلق می کنند؟
سالم خبر: جراحی‌های فک و صورت، تزریق ‌ها، جراحی‌ های لیفت و لایپوساکشن در حال حاضر اصلی ترین جراحی های زیبایی در ایران را تشکیل می دهند.

اگر چه جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در کشور محسوب می شود اما در این میان نیز جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل نیز در میان جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی حامیان و طالبان خود را در کشور دارد.

با وجود پرطرفدار بودن این جراحی ها اما نکته قابل تامل آنکه تنها جراحان پلاستیک و زیبایی در کشور نیستند که چنین جراحی هایی را انجام می دهند و پزشکان و متخصصان رشته های دیگر نیز می توانند با گذراندن دوره های خاص وارد این عرصه شوند.

اگرچه این جراحی ها برای کمک به زیباتر شدن
و در برخی مواقع کمک به کمتر شدن مشکلات روحی و جسمی برخی افراد انجام می شود اما در میان این جراحی ها موجودات خاص و گاه عجیب و غریب نیز خلق شده اند و منحصر بفرد بودن آنان حتی در رسانه های مطرح کشورهای دیگر بازتاب داشته است.

حمیدرضا فتحی دبیر انجمن جراحان پلاستيك و زیبایی  ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه برگزاری همایش جراحان پلاستیک و زیبایی در یک نشست خبری دراین باره به تعهد اخلاقی پزشکان در این عرصه تاکید کرده و گفت: هیچ جراح فوق تخصص زیبایی و پلاستیک در کشور حاضر نیست افرادی مانند سحر تبر را تحت عمل جراحى قرار داده و تغییرات عجیب و قریب  به وجود آورد زیرا این مسائل خلاف اخلاق حرفه اى جراحان پلاستيك و بار عاطفی حاكم بر جامعه
متمدن  ايرانى اسلامى آرمانگراى ما دارد بنابراین هيچ پزشک فوق تخصص حاضر به این کار نیست.

وی گفت: بسیاری از پزشکان غیر فوق تخصص پلاستیک و زیبایی كه مبادرت به انجام بعضى از اعمال زيبايى مي كنند به این اعمال صرفا به چشم تجارت مالی نگاه می کنند در حالی که كمتر به  مشکلات روحی و جسمی بيماران توجه می كنندو متاسفانه  این مسائل در جامعه شیوع زیادی دارد .

وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که راه کار قانونی در این زمینه ایجاد شود تا معضلات ناشی از اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک که توسط افراد غیر متخصص انجام می شود کمتر شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مشاهده شده که در برخی مکان ها اعمال جراحی زیبایی در شرایط غیر استاندارد انجام
می شود و لازم است مراجع ذیربط به هرج و مرج جراحی زیبایی خاتمه دهند و باید این جراحی نظام مند شود تا بار اجتماعی که برای مردم به وجود می آید کمتر شود.

وی به یکی از روش های درمان میگرن در کشور اشاره کرد و گفت : بعضى از افرادی که مبتلا به ميگرن هستند  می توانند با یک روش جراحی  این بیماری را درمان کنند این نوع میگرن بعلت گير افتادن  اعصاب حسی در بعضى نقاط است که با یک عمل  برطرف می شود.دهمين كنگره جراحى زيبايى پيشرفته بينى توسط انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی از  ۲۹ مهرماه تا اول آبان در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.

هرج و مرج جراحی های زیبایی باید پایان یابد

بابک نیکومرام، نائب رییس انجمن زیبابی و پلاستیک ایران نیز در این
نشست اظهار داشت: هیچ نظارتی در خصوص اعمال جراحی که از سوی افراد غیرمتخصص در کشور انجام می شود، وجود ندارد و این مسائل سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی افزود: در بسیاری از کلینیک ها اعمال جراحی زیبایی از سوی پزشکانی که جراح زیبایی و پلاستیک نیستند، انجام می شود و با عناوین دیگر تحت پوشش بیمه در سیستم رد می شود.

وی اظهار داشت: همچنین برخی پزشکان به خاطر بیمه و مالیات آمار درست در زمینه اعمال جراحی در زمینه زیبایی و پلاستیک ارائه نمی دهند. به عنوان مثال در عرصه کنونی برخی جراحان عمومی عمل زیبایی بینی انجام می دهند و مشاهده می شود که افراد دچار مشکل در تنفس یا ظاهر می شوند و در واقع جان مردم به خطر می افتد.

نیکومرام تاکید کرد: پزشکانی که علاقه مند به
انجام عمل زیبایی و پلاستیک هستند، باید تحصیلات دانشگاهی در این زمینه داشته باشند و به صورت تجربی کار نکنند.

این جراح زیبایی و پلاستیک تصریح کرد: ورودی تحصیل در جراحی زیبای و پلاستیک در ایران راحت تر است و متاسفانه بسیاری از پزشکان به جای انجام این کار در کشورهای مختلف از جمله آمریکا با پول مدرک می گیرند و دوره کوتاهی را آموزش می بینند در حالی که این مدارک مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

نیکومرام اظهار داشت: باید قوانین بازدارنده در کشور در زمینه اعمال زیبایی و پلاستیک وجود داشته باشد و رسانه ها نقش خود را در امر سلامت مردم فراموش نکنند.

همایش جراحان پلاستیک و زیبایی از  ۲۹ مهرماه تا اول آبان در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود.
 
کد مطلب : ۵۶۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما