۱
با برگزاری نخستین نشست رسمی با حضور مدیرعامل و نمایندگان شرکت‌های دارویی:

موسسه اخلاق حرفه ای صنایع دارویی ارزش محور ایرانیان اعلام موجودیت کرد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۵۷۳
موسسه اخلاق حرفه ای صنایع دارویی ارزش محور ایرانیان اعلام موجودیت کرد
سالم خبر: موسسه اخلاق حرفه ای صنایع دارویی ارزش محور ایرانیان با برگزاری نخستین نشست رسمی خود اعلام موجودیت کرد.

 این نشست با حضور الهام عندلیب مدیرعامل و موسس این موسسه و جمعی از نمایندگان شرکت های دارویی عصر روز سه شنبه 16 مهرماه برگزار شد.

این موسسه با حمایت مالی و معنوی داروسازی عبیدی شکل گرفته است و یکی از اهداف مهم شکل گیری این موسسه  مشارکت شرکت‌های تامین کننده دارو در تدوین برخی قوانین و دستورالعمل های مربوط به تعاملات صنایع دارویی با پزشکان است که با تعامل و تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شکل اجرایی به خود گیرد.

در نخستین جلسه رسمی موسسه اخلاق حرفه ای صنایع دارویی ارزش محور ایرانیان، عندلیب مدیرعامل موسسه با خوش آمدگویی به حاضران با اشاره به ضرروت تشکیل این موسسه گفت: ایده راه اندازی این موسسه از تشکیل تا اجرایی شدن از یک
سال و نیم گذشته آغاز و تا کنون ادامه دارد. این موسسه یک تشکل غیر تجاری بوده و هدف نهایی آن گسترش و اعتلای دانش ایجاد روابط قانونمند و حرفه ای فی مابین شرکت های دارویی و گروه های مختلف شاغل در حرف پزشکی و علی الخصوص پزشکان و داروسازان در کشور است.

وی ادامه داد: از زمانی که ایده تاسیس این موسسه شکل گرفت، موضوع با مهندس نیما برارجانیان مطرح شد و پس از تایید و اعلام حمایت از جانب ایشان، فعالیت این موسسه، زیر چتر شرکت داروسازی دکتر عبیدی آغاز شد.
  

مدیرعامل موسسه اخلاق حرفه ای صنایع دارویی ارزش محور ایرانیان در ادامه صحبت های خود با اشاره به اهداف این موسسه گفت: ما شرکت‌های دارویی در قبال فعالیت‌ها و تعاملات با جامعه پزشکی و بیماران احساس مسوولیت می‌کنیم. در همین راستا، آیین‌نامه‌ای تدوین کرده ایم تا با ایجاد سلسله دستورالعمل‌هایی که
موجب ایجاد فرهنگ تعامل حرفه‌ای اخلاقی و منطبق بر قواعد کشوری و بین‌المللی حقوق بیماران و پزشکان می شود، در دسترس اعضا و جامعه ی تولید کنندگان دارو قرار گیرد. این مهم به صورت خودجوش و خود قانون محور انجام گرفته است و نیاز مبرم به آن در صنایع دارویی کشور کاملا مشهود است.

عندلیب در بخش دیگر از صحبت های خود تاکید کرد: هدف آیین نامه ی وضع شده که بر اساس اصول بنیادین عدالت، صداقت، احترام و مراقبت از بیماران شکل گرفته است و نیز، عملکرد یکپارچه صنایع دارویی، افزایش سطح اعتماد جامعه پزشکی و عموم مردم به تامین سلامت جامعه از سوی شرکت های دارویی در داخل کشور می باشد. از این رو در نامگذاری این موسسه بر عبارت –ارزش محور- تاکید بسیاری داریم. چراکه برخلاف تفکر سنتی و متداول، صنایع دارویی نباید فقط محدود به تولید و فروش دارو باشد؛ بلکه فعالیت های ارزش محوری
مانند آموزش برای سطوح مختلف پزشکان و بیماران، آگاهی بخشی به عموم جامعه در رابطه با معضلات بهداشتی مختلف که در قالب کمپین ها مطرح می شود، بدون شک در زمره ی فعالیت های عمده صنایع دارویی کشور قرار می گیرند.

مدیر ارشد علمی پزشکی داروسازی عبیدی، در پایان صحبت های خود گفت: همه ما می توانیم سفیران خوبی برای ایجاد ارزش و اعتلای سطح سلامت جامعه باشیم.

علی اعتمادرضایی، نماینده شرکت اکتوور، به عنوان یکی از اعضای حاضر در جلسه، درباره ضرورت تاسیس این موسسه گفت: در کشور قوانینی وضع شده که بسیار کلی است و فشار  یا اصراری بر اجرای آن نیز وجود ندارد و عملا هرکسی راه خودش را می رود و همین موضوع باعث شده بر تعاملات شرکت های دارویی با جامعه مخاطب تاثیر بگذارد. تشکیل این انجمن موجب ایجاد وحدت رویه می شود و مهمترین تاثیر این مهم بر سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: تشکیل
این موسسه از سوی دیگر می تواند از صرف هزینه های گزاف جلوگیری کند و صرفه جویی در هزینه ها را صرف فعالیت  اجتماعی و بالا بردن اعتماد عمومی بکنیم. این اتفاق باعث می شود اعتماد به شرکت های دارویی و تولیدات داخلی بالا رود و به طور قطع حس عدم اعتماد نیز کمتر خواهد شد.

در ادامه آیت عابدینی، نماینده شرکت نووارتیس وجود این موسسه را ضروری عنوان کرد و گفت: امیدوارم این موسسه بتواند هم افزایی شرکت های مختلف فعال در این صنعت را به دست آورد.

در این نشست همچنین الهه علوی از شرکت جانسون، کاترین الکساندریان از شرکت سانوفی به عنوان اعضای هیات مدیره و نازلی اشرفی از شرکت جی اس کی، فرهوده فراهانی از شرکت نوونوردیسک، علیرضا غلامشاهی مدیر فروش و بازاریابی کوبل دارو و نیز، نازلی کاکولکی و فرنوش امینی از بخش حقوقی شرکت کوبل دارو در این جلسه حضور داشتند.  
 
 
کد مطلب : ۵۵۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما