ورزشکاران حرفه ای در معرض ابتلا به آرتروز هستند

15 مهر 1398 ساعت 13:56

سالم خبر: دبیر علمی سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، گفت: ورزشکاران حرفه ای در برخی رشته های ورزشی، در معرض آرتروز قرار دارند.


سالم خبر: دبیر علمی سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران با اشاره به این که ورزشکاران حرفه ای در برخی رشته های ورزشی، در معرض آرتروز قرار دارند، گفت : ورزشکاران حرفه ای باید مراقب مفاصل خود باشند، زیرا وقتی به پزشک مراجعه می کنند که دیر شده است.
 
به گزارش سالم خبر ، زهرا ذاکری، در نشست خبری سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، گفت: برخی ورزشکاران حرفه ای در برخی رشته های ورزشی مثل دو و میدانی، بوکس و...، افرادی که معدن کار می کنند و کشاورزان، بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز قرار دارند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که علائم آرتروز در ورزشکاران حرفه ای پنهان می ماند، ادامه داد: بهتر است که این قبیل ورزشکاران، تحت معاینه قرار بگیرند تا از سلامت خود مطمئن شوند.
 
وی افزود: ضربه هایی که به مفصل ورزشکار وارد می شود و همچنین پارگی منیسک و رباط پا، باعث شدت آرتروز در این افراد می شود.
 
وی در ادامه از آرتروز زانو به عنوان شایع ترین نوع آرتروز در ایران و کشورهای آسیایی نام برد و افزود: آرتروز لگن در کشورهای اروپایی، بیشتر شایع است و این شاید به خاطر مسائل ژنتیکی باشد.
 
دبیر علمی کنگره سالانه روماتولوژی ایران، با اشاره به روند پیری جامعه، گفت: پیر شدن جمعیت باعث می شود که بیشتر با بیماری پوکی استخوان و عوارض آن مواجه شویم. از همین رو، لازم است که به امر پیشگیری و آموزش، بیش از پیش توجه کنیم.
 
سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، از ۲۴ تا ۲۶ مهر ۹۸ در محل سالن کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.


کد مطلب: 5570

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5570/ورزشکاران-حرفه-معرض-ابتلا-آرتروز-هستند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com