۰

اولویت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بومی سازی تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۵۵۶۹
اولویت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت بومی سازی تجهیزات پزشکی
سالم خبر: شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی باید در کمترین زمان ممکن برنامه اجرایی خود را در راستای انتقال تکنولوژی به هیات امنا ارائه دهند.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، اسحق عامری سرپرست اداره بازرگانی داخلی و خارجی هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت با تاکید بر بومی سازی در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: افتخار هیات امنای صرفه جویی ارزی این است که تا کنون توانسته است از اعزام بیماران به خارج از کشور ممانعت به عمل آورد و باعث صرفه‌جویی ارزی زیادی در کشور شده است.
 
وی با اشاره به اینکه رهاورد واردات تجهیزات پزشکی به شرطی ارزشمند است که به ازای خروج ارز، زیرساخت‌های تولید و کارآفرینی را مهیا کند، افزود: همسو و همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل و اشتغال به کار کارگران و مهندسان ایرانی و بنابر نامگذاری سال ۱۳۹۸ به نام رونق تولید از سوی رهبر  معظم انقلاب اسلامی، ما تمام توان خود را به کار می‌بندیم تا تجهیزات و ملزومات پزشکی را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کنیم و با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های حمایت از تولید داخل، شرکت‌هایی که تاکنون اقدام به واردات تجهیزات پزشکی کرده‌اند، به سمت تولید حرکت کنند.
 
سرپرست اداره بازرگانی داخلی و خارجی هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت تاکید کرد: شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی باید در کمترین زمان ممکن برنامه اجرایی خود را در راستای انتقال تکنولوژی به هیات امنا ارائه دهند.
 
عامری گفت: در هیات امنا نیز در راستای حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل، برنامه منسجمی تدوین شده ‌است که با تشکیل واحدهای تخصصی حمایت از تولید داخل و ایجاد کمیته‌های تخصصی، امیدواریم در کمترین زمان ممکن این امر میسر شود.
کد مطلب : ۵۵۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما