۰

ابداع برچسب پوستی برای اندازه‌گیری سطح آنتی بیوتیک در بدن

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۵۵۳۷
ابداع برچسب پوستی برای اندازه‌گیری سطح آنتی بیوتیک در بدن
سالم خبر : محققان انگلیسی یک برچسب پوستی ابداع کرده‌اند که مملو از سوزن‌های کوچک است و می‌تواند سطح آنتی بیوتیک را در بدن بیمار به دقت اندازه‌گیری کند؛ این برچسب به پزشکان اجازه می‌دهد تا فورا واکنش بدن بیمار را به درمان ارزیابی کنند.
 
به گزارش سالم خبر از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، این برچسب پوستی که توسط محققان کالج ایمپریال لندن ابداع شده، مملو از سوزن‌های کوچکی است که با اندازه‌گیری دقیق سطح آنتی بیوتیک در بدن یک بیمار مبتلا به عفونت، به پزشکان در درمان وی کمک می‌کند. محققان دریافتند که این برچسب می‌تواند به دقت میزان دارو را در بدن بیمار تشخیص دهد. این برچسب به پزشکان اجازه می‌دهد تا فورا واکنش بدن بیمار مبتلا به عفونت را به درمان دریابند. 
 
این برچسب که به اندازه یک مربع ۱.۵ سانتی متری است، همچنین می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های درمانی شود زیرا پزشکان می‌توانند فورا دُز مناسب دارو را پیدا کنند و از تجویز دُزهای بیش از حد پرهیز کنند.
 
به گفته محققان، در حال حاضر تنها روش درمانی برای بیمارانی که در بیمارستان برای چندین عفونت باکتریایی تحت درمان قرار می‌گیرند این است که انتظار کشید تا تاثیر آنتی بیوتیک‌های تجویزی را در مورد بیمار مشاهده کرد؛ این امر زمان‌بر است و علاوه بر این باید مرتب آزمایش خون انجام شود تا سطح داروها در بدن بیماران مشخص شود. اما حسگرهای زیستی می‌توانند به تغییر این روش درمانی کمک کنند. 
 
آن‌ها افزودند: با استفاده از یک برچسب ساده که بر پوست بازو یا بالقوه بر محل عفونت قرار می‌گیرد، می‌توان میزان داروی مصرفی را متوجه شد و همزمان به اطلاعات مهم پزشکی دسترسی داشت. 
 
«حسگرهای زیستی میکرونیدل» همانند یک ردیف دندان هستند که به پوست نفوذ می‌کنند و تغییرات را در مایع میان سلول‌ها تشخیص می‌دهند. همچنین این دندان‌ها را می‌توان به آنزیم‌هایی آغشته کرد که به یک داروی مورد نظر واکنش نشان می‌دهند تا در صورت وجود این دارو، pH محلی بافت اطراف را تغییر دهند. 
 
نتایج آزمایش این برچسب پوستی در مجله The Lancet Digital Health منتشر شده است.
کد مطلب : ۵۵۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما