محصولات غیرقانونی آرایشی در زیرپله‌های داخل تولید می‌شوند

7 مهر 1398 ساعت 13:25

سالم خبر : برخی از محصولات آرایشی، بهداشتی، غذایی، ورزشی قاچاق در زیرپله‌های داخلی یا کشور‌های هم‌جوار تولید می‌‌شوند.


سالم خبر : برخی از محصولات آرایشی، بهداشتی، غذایی، ورزشی قاچاق در زیرپله‌های داخلی یا کشور‌های هم‌جوار تولید می‌‌شوند.
 
به گزارش سالم خبر، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ۱۰ درصد بازار داروی دنیا را داروی قاچاق دربردارد، اما این در حالی است که کنترل‌های موجود در بازار دارویی کشور یا دنیا اندک است و باید از ورود چنین کالا‌های غیرقانونی که پای یک سری افراد سودجو و سواستفاده‌گر را به بازار باز می‌کند جلوگیری شود؛ دارو‌هایی که با مضرات بسیار با سلامت مردم بازی می‌کنند. متاسفانه این افراد سودجو دارو‌های قاچاق را به بازار غیرقانونی مانند فضای مجازی و ماهواره‌ها تزریق می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: دارو یا هر فرآورده‌ای که اثرات درمانی آن اعم از گیاهی یا شیمیایی ثابت شده و همچنین فاقد مجوز ساخت، تولید و توزیع باشد، اساساً ممنوع است؛ لذا فراورده‌های تبلیغاتی که حتی مجاز به تبلیغات باشند مجاز نیستند، چراکه از طریق روش‌های صحیح تبلیغاتشان صورت نمی‌گیرد، فرآورده‌ها و مکمل‌های مجاز غذایی و ورزشی یا ترکیبات گیاهی که تبلیغاتشان مجاز است باید پروانه اصالت و سیب سلامت داشته باشند؛ در غیر این صورت محصولاتشان مجاز نیست و از نظر سازمان غذاودارو کاملاً مردود است.مردم چگونه اصالت یک محصول را تشخیص دهندافرادی که از اصالت و سیب سلامت یک محصول اطمینان ندارند می‌توانند با شناسه اصالت تی‌تک یا با ارسال پیامک شناسه محصول به سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ از سیب سلامت و برچسب اصالت غذاودارو اطمینان حاصل کنند. البته لازم بذکر است افراد می‌توانند با نصب نرم‌افزار اپلیکشن تی‌تک روی گوشی‌های اندروید از سلامت آن کالا مطمن شوند.
 
وی توصیه کرد: مردم با مصرف دارو‌های تقلبی و ماهواره‌ای سلامت خود را به خطر نیندازند، چراکه برخی از محصولات آرایشی، بهداشتی، غذایی، ورزشی غیرقانونی و قاچاق در زیرپله‌های داخلی یا کشور‌های هم‌جوار تولید و توزیع می‌‌شوند و از نظر بهداشتی کاملاً رد است.


کد مطلب: 5518

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5518/محصولات-غیرقانونی-آرایشی-زیرپله-های-داخل-تولید-می-شوند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com