۰

سرطان، عامل اصلی مرگ‌ومیرِ کره‌ای‌ها در ۲۰۱۸

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۵۵۱۱
سرطان، عامل اصلی مرگ‌ومیرِ کره‌ای‌ها در ۲۰۱۸
سالم خبر : داده‌های دفتر آماری در کره جنوبی نشان می‌دهد که سرطان سال گذشته (۲۰۱۸) عامل اصلی مرگ و میر در این کشور بوده و از سال ۱۹۸۳ میلادی که جمع آوری داده‌های مربوط به آن آغاز شده، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵۴.۳ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای بوده است که  ۰.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
 
سرطان ریه مرگبارترین مورد در میان مرگ‌ و میرهای ناشی از سرطان در کره جنوبی بوده و به دنبال آن سرطان کبد، سرطان  روده بزرگ، سرطان معده و لوزالمعده قرار داشته‌اند.
 
بیماری قلبی با ۶۲.۴ مرگ و میر در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای  دومین عامل مرگ و میر سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشور بوده است. تعداد مرگ و میر ناشی از ذات‌الریه نیز در  این سال در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای ۴۵.۴ نفر بوده است که در رتبه سوم عوامل مرگ و میر این کشور قرار گرفته که در مقایسه با سال گذشته در این کشور با جمعیت رو به پیری یک رتبه ارتقا یافته است.
 
شمار مرگ و میر ناشی از آلزایمر در جمعیت سالخورده کره جنوبی نیز افزایش یافته و به ۱۲ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای رسیده است. این میزان نسبت به سال قبل ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.
 
شمار مرگ و میر ناشی از خودکشی در سال ۲۰۱۸ میلادی در هر ۱۰۰ هزار نفر کره‌ای  ۲۶.۶ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته ۹.۵ درصد افزایش داشته و این عامل در رتبه پنجم این لیست قرار گرفته است.
 
خودکشی در کره جنوبی عامل اصلی مرگ در بین افراد بین ۱۰ تا ۳۹ ساله و دومین عامل مرگ و میر در افراد در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سالگی است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، در همین حال تعداد مرگ و میرها در کره جنوبی۴.۷ درصد یا ۱۳ هزار و ۲۸۶ نفر در طول سال افزایش یافته و به ۲۹۸ هزار و ۸۲۰ نفر در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است. این بالاترین تعداد از زمان شروع به جمع آوری داده‌های مرتبط در سال ۱۹۸۳ میلادی است که روند افزایشی را برای پنج سال متوالی ادامه می‌دهد.
کد مطلب : ۵۵۱۱
برچسب ها
سرطان کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما