۰
سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان:

در برابر تولید سواری های دیزلی می ایستیم

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۵۴۳۶
در برابر تولید سواری های دیزلی می ایستیم
سالم خبر: وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد: اجازه ی تولید سواری های دیزلی را به خودروسازان نمی دهیم.

در واکنش به اخباری درباره ورود سواری‌های دیزلی به چرخه حمل و نقل کشور و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست با شماره‌گذاری این خودروها، گفت: ما در وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در این زمینه در کنار سازمان محیط زیست قرار داریم.

به گزارش سالم خبر از ایسنا پس از مطرح شدن مباحثی مبنی بر ورود خودروهای سواری دیزلی به چرخه حمل‌ونقل کشور از سوی تولید کنندگان خودرو،سازمان محیط زیست و دانشگاه های کشور مخالفت خود را برای ورود این خودروها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعلام کردند. پیش از این رییس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز ، با تشریح عوارض آلاینده‌های تولید شده توسط این خودروهای سواری، مخالفت این وزارتخانه‌ را برای ورود این خودروها به سیستم حمل‌ونقل شهری اعلام کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز در این باره تاکید کرد: ما در وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در کنار سازمان محیط زیست قرار داریم و اگر قرار باشد آلاینده‌های تولید شده توسط خودروهای دیزلی، سلامت مردم و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، قطعا در مقابل تولید آن ایستادگی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص کاهش آلاینده‌های شهری که توسط کامیون‌ها و اتوبوس‌های دیزلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تولید می‌شود نیز شهرداری تهران را تحت فشار قرار دادیم و امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه به زودی برطرف شود.

 پیش از این وزیر بهداشت طی نامه‌ای به شهردار تهران خواستار نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها و کامیون‌های دیزلی عمومی شده بود که به گفته کارشناسان وزارت بهداشت همچنان اقدام مناسبی در این زمینه از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

نکته قابل توجه  آن است که به اذعان رییس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، خودروهای سواری دیزلی ۲۰ برابر بیش از خودروهای بنزینی ذرات معلق تولید می‌کنند و مشکل دیگر آنها تولید آلاینده ناکس است. این آلاینده که متشکل از «مونوکسید نیتروژن» و «دی‌اکسید نیتروژن» است، پیش‌ساز ِآلاینده ازن است و می‌تواند تهدیدی جدی برای کودکان، زنان باردار، سالمندان و... باشد.
کد مطلب : ۵۴۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما