۰

اخذ گواهینامه ریشه کنی مالاریا در سال ٢٠٢٠

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۵۴۳۲
اخذ گواهینامه ریشه کنی مالاریا در سال ٢٠٢٠
 سالم خبر: حدود ١٠ میلیون و ٢٠٠ هزار حاشیه نشین شناسایی و بیمه شدند.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با اشاره به طرح بسیج ملی فشارخون گفت: این طرح یکی از اقدامات برجسته ای بود که توانستیم افراد زیادی را درمان کنیم.
 
او ادامه داد: پارسال سازمان جهانی بهداشت گواهینامه تراخم را به ما اعطا کرد و امسال نوزدهمین سالی است که حتی یک مورد فلج اطفال گزارش نشده است. از پارسال تاکنون یک مورد انتقال مالاریا نداشتیم و متعهد شدیم که تا سال ٢٠٢٠ گواهینامه ریشه کنی مالاریا را کسب کنیم.
 
رییسی گفت: اقدامات خوبی در حذف سل انجام شده است و مراکز درمانی به آزمایشگاه های پیشرفته ای برای تشخیص سل مجهز شده اند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد : برخلاف بسیاری از مناطق دنیا در ایران آموزش در نظام سلامت ادغام شده و این یک فرصت است. این اقدام موجب شد تا مراکز بهداشت برای آموزش دانشگاهیان مورد استفاده قرار گیرد و ما راهنمای بالینی بسیاری در حوزه بهداشت داریم و اگر در مناطق سیل زده اپیدمی صورت نگرفت به این علت بوده که به کمک نیروهای بهداشتی اقدامات مبتنی بر علم انجام شده است.
 
رییسی بیان کرد: در آذربایجان شرقی طرحی به نام سراج در حوزه سلامت روان و کاهش آسیب داریم. حدود ١۶٠٠ کارشناس سلامت روان به شبکه بهداشت اضافه شد و مداخلات لازم به افراد مورد نیاز داده می‌شود اما در طرح سراج حوزه‌های حمایتی نیز ارائه و فرد در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می‌شود .
 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها گفت: حدود ١٠ میلیون و ٢٠٠ هزار حاشیه نشین شناسایی و بیمه شدند و در تمام این مناطق به ازای هر ٢۵ تا ۵٠ هزار نفر یک مرکز جامع سلامت ایجاد کردیم. در این مناطق کارشناسان سلامت روان و تغذیه مستقر شده اند.
کد مطلب : ۵۴۳۲
نام شما

آدرس ايميل شما