۰
دبیر اولین کنفرانس بین الملی حلال در کازمتیک تهران 2018 :

ایران و ترکیه تنها مدعیان علم کازمتیک در منطقه هستند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۵۴۳
ایران و ترکیه تنها مدعیان علم کازمتیک در منطقه هستند
سالم خبر: تنها کشورهای ایران و ترکیه در منطقه می توانند  از مدعیان علم کازمتیک حلال باشند و به رغم ادعای مالزی در بحث غذای حلال، این کشور بضاعت و توان علمی کافی در این زمینه را ندارد.

محمد بقایی، دبیر اولین کنفرانس کازماتیک حلال تهران 2018 در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب تاکید کرد: ایران به لحاظ علم کازمتیک قدرتمند است و در این زمینه به موفقیت های فراوانی نیز دست یافته است.

وی با بیان اینکه صنعت و دانشگاه درعلم کازمتیک در کشور مکمل یکدیگرند عنوان کرد: شرایط کنونی در حالیست که  در بیشتر زمینه ها صنعت و دانشگاه هم راستا نیستند این در حالیست که این دو مرجع باید از یکدیگر بهره ببرند وهمین ناهمسویی موجب شده صنعت و جامعه دچار لطمه گردد.

بقایی عنوان کرد که دانشگاه باید در جهت اهداف جامعه ؛ رفع نیاز آن و در همکاری با صنعت در راستای صادرات حرکت کند نه  آنکه رقیب صنعت شود.

مشاور عالی انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی ایران با بیان اینکه افزایش کیفیت محصولات داخلی هرگز با عدم توجه به زیرساخت های این صنعت امکان پذیر نیست، اظهارداشت: از اهمیت زیرساخت ها نیز به این نکته می توان اشاره کرد که در خدمت گرفتن صنعت برای توسعه ی تولید و کیفیت بالای کالای داخلی می تواند به صادرات ما در زمینه ی محصولات کازمتیک منجر شود.

وی افزود: کالای ما نه تنها از کیفیت مطلوب برخورداراست بلکه در رقابت با کالاهای خارجی هیچ چیزی کمتر ندارد و قابلیت رقابت با کالاهای خارجی در عرصه بین المللی را دارد و امیدواریم با تمهیدات لازم توسط سازمان غذا و دارو که اتخاذ شده بزودی با جدیت بیشتری وارد عرصه صادرات شویم چرا که صادرات کلید اصلی توسعه صنعت است.

دبیر اولین کنفرانس بین الملی حلال در کازمتیک تهران 2018 ادامه داد: ایران از زیرساخت های خوبی همچون دانشگاه های تحقیقاتی و مجموعه های آموزشی قدرتمند و  هدفمند جهت رسیدن به اهداف مورد نظر در ارتباط با صنعت کازمتیک برخوردار است ولی به نحو احسن از آن درجهت افزایش توان صادراتی استفاده نمی شود اما این زیرساخت ها می تواند به کمک صنعت آمده و به رفع نیازهای جامعه بپردازد.
بقایی در خصوص وضعیت تولید محصولات کازمتیک  حلال در جهان تصریح کرد: 20 میلیارد دلار حجم مارکت کازمتیک حلال است که همه ناظرین و موسسات مربوطه برآورد کرده اند که تا سال 2024 این رقم به 52 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی حلال کازمتیک تهران 2018 گفت: این کنفرانس با شعار سلامت، کیفیت و اصالت در بستر حلال  هفتم اردیبهشت ماه برای اولین بار در راستای گسترش مصرف کالای حلال در  سطح بین الملل و ایران و در نظر گرفتن مسایل اقتصادی کشور برگزار می شود.

بقایی ادامه داد: قرار است دبیرخانه دائمی کازمتیک در تهران ایجاد شود تا در آینده بتوانیم این کنفرانس را با آخرین دستاوردها و اتفاقات جدید در این زمینه  برگزار کنیم.

وی برگزاری کنفرانس  بین المللی حلال کازمتیک تهران 2018 را با همکاری موسسه بین المللی تحقیق و توسعه گردشگری با علایق ویژه SITI و انجمن متخصصین شیمی کازمتیک کشورهای خاورمیانه  MECSCC در تاریخ 27 آوریل 2018 مصادف با 7 اردیبهشت 1397 اعلام کرد و اظهارداشت: انجمن صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی آلمان، انجمن متخصصین شیمی کازمتیک ترکیه، انجمن متخصصین شیمی کازمتیک اندونزی، انجمن متخصصین شیمی کازمتیک کشورهای خاورمیانه و انجمن تولیدکنندگان آرایشی و بهداشتی ایران ، انجمن داروسازان ایران، مجله معتبر و جهانی SOFW از حمایت کنندگان ما در برگزاری این کنفرانس هستند.

کنفرانس  بین المللی حلال کازمتیک تهران 2018 با 7 سخنران از کشورهای آلمان ، اندونزی، ترکیه، امارات، فرانسه و انگلستان ودانشمندانی از دانشگاه های برتر کشور وبا حضور روسای دانشکده های داروسازی و  معاونین غذا و داروی سراسر کشور و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو و سایر مسؤلان برگزار می شود.
 
کد مطلب : ۵۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما