۰

مصرف آنتی‌بیوتیک احتمال رماتیسم مفصلی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۵۳۸۶
مصرف آنتی‌بیوتیک احتمال رماتیسم مفصلی را افزایش می‌دهد
سامل خبر : مطالعات محققان دانشگاه کیل در انگلیس نشان می‌دهد مصرف آنتی‌بیوتیک خطر بروز آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی) را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
 
به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می‌شوند. استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتوئید (رماتیسم مفصلی)، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می‌شوند. آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی مزمن و شایع است.
 
مطالعات اخیر محققان دانشگاه کیل نشان می‌دهد مصرف آنتی‌بیوتیک با افزایش خطر ابتلا به این بیماری مرتبط است. این مطالعه با بررسی سوابق پزشکی بیماران نشان می‌دهد احتمال بروز روماتیسم مفصلی در افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند ۶۰ درصد بیشتر از افرادی است که از این گروه دارویی استفاده نمی‌کنند.
 
بر اساس این مطالعه آنتی‌بیوتیک میکروبیوم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این طریق در افزایش احتمال بروز روماتیسم نقش دارد.
 
نتایج این مطالعه هشدار دیگری بر مصرف آنتی‌بیوتیک است و تاکید دارد که باید از مصرف خودسرانه این دارو پرهیز شود. از طرفی به پزشکان توصیه می‌شود که فقط در مواقع حاد و در صورت بروز عفونت‌های شدید، آنتی‌بیوتیک تجویز کنند.   
 
نتایج این مطالعه در نشریه BMC Medicine منتشر شده است.  
کد مطلب : ۵۳۸۶
نام شما

آدرس ايميل شما