۱

منتقدان سامانه تی‌تک از محکومیت نزدیکان خود در تخلفات ارزی می‌ترسند

کسانی که در رسانه ها فریاد ضد فساد سر می دهند به دنبال پاک کردن رد پای خود و اطرافیان خود هستند
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۵۳۵۹
منتقدان سامانه تی‌تک از محکومیت نزدیکان خود در تخلفات ارزی می‌ترسند
سالم خبر: منتقدان سامانه تی تک از محکومیت نزدیکان خود در تخلفات ارزی می‌ترسند یا شرکت‌هایی که مواد اولیه دارویی با اسامی مختلف وارد کشور می کنند نمی‌خواهند قابل ردیابی باشند.

به گزارش سالم خبر، باشگاه خبرنگاران جوان در مطلبی با بیان اینکه با سامانه تی‌تک همه تخلفات حوزه ی دارو قابل ردیابی است آورده است: کسانی که در رسانه ها فریاد ضد فساد سر می دهند به دنبال پاک کردن رد پای خود و اطرافیان خود هستند.

متن خبررا با هم می خوانیم:

سامانه‌ای با هدف کوتاه شدن دست مافیا از دارو راه اندازی شده، اما این سامانه در مسیر اجرایی شدن با سد‌های مختلفی مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی
باشگاه خبرنگاران جوان، دارو و تجهیزات پزشکی و هر اقلامی که در داروخانه‌ها به فروش می رسد با سلامت مردم در ارتباط است و محصولاتی که می‌خواهند وارد داروخانه شوند باید از فیلتر سامانه‌ای به نام «تی‌تک» عبور کنند.
 
موضوع تی‌تک که این روزها بسیار جنجال برانگیز شده است و می‌توان گفت وجودش پاشنه آشیل مافیای دارو است تا جایی که شنبه ١٩ مرداد بعد از ساعات اداری خبری در مورد برکناری شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در رسانه ها پخش شد که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان این حوزه شد و برخی منابع خبری علت برکناری او را اظهار نظرش در دفاع از سامانه تیتک می دانند.

فرآورده‌های بهداشتی خارج از سامانه
غذا و دارو تقلبی هستند


«تی‌تک TTAC» سامانه ای است که به وسیله آن می توان اصالت کالاهای سلامت را ردیابی کرد، افزون بر آن می توان به صورت شفاف بر داده‌های ارزی، مالی و عددی محصولات سلامت که وارد کشور می شود تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد نظارت و کنترل کرد.

این سیستم کمک می‌کند که امکان فروش داروی قاچاق و تقلبی در داروخانه به جای داروی اصلی و با پوشش بیمه وجود نداشته باشد؛ در واقع این سامانه روشن می کند که چه کسانی چه مقدار ارز برای چه محصولی و  در چه زمانی گرفته اند و در چه موعدی آن را وارد کرده اند.

با توجه به اینکه یک سامانه می‌تواند به این اندازه شفافیت ایجاد کند چرا باید بلای جان عده‌ای شود؟
چگونه می شود که عده ای که نام شفافیت را روی خود می گذارند با ثبت اطلاعات و یکپارچگی و امکان دسترسی ناظران به این اطلاعات مخالف باشند؟

هر سیستمی می تواند ضعف هایی داشته باشد مثل اشکالاتی در تطابق داده ها یا مسائلی در مورد اینکه چه کسانی سرور این اطلاعات را دارند ولی خب این مسائل فنی قابل حل است، اما موضوع آنجا پیچیده‌تر می شود که عده ای از محکومیت نزدیکانشان در تخلفات ارزی می‌ترسند یا شرکت‌هایی که مواد اولیه دارویی با اسامی مختلف وارد کشور می کنند می‌خواهند قابل ردیابی نباشند اما همه این تخلفات قابل ردیابی است، و کسانی که در رسانه ها فریاد ضد فساد سر می دهند به دنبال پاک کردن رد پای خود و اطرافیان خود
هستند.

این موضوع زمانی حاد می شود که این مافیا به اندازه ای نفوذ دارد که می تواند سخنگوی سازمان غذا و دارو را دو روز بعد از اظهار نظر و دفاع از سامانه تی‌تک برکنار کنند.

از سیستم‌های امنیتی تقاضا می‌شود به موضوع تی تک ورود کنند و نگذارند مافیای دارو با از بین بردن این سیستم یا با به دست آوردن سرور اصلی این سامانه و دستکاری در اطلاعات آن بتوانند رد پای خود و شریکان خود را پاک بکنند.

از وزیر بهداشت هم باید خواست تا همچنان محکم و استوار به فعالیت ضد فساد خود ادامه دهد و پر قدرت جلوی این گروه فاسد پر نفوذ ایستادگی کند تا غیرمستقیم و در چهره یک دلسوز سامانه الکترونیک تی تک را نتوانند منحل کنند.
 
کد مطلب : ۵۳۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما