۰

آینده شغلی دانشجویان پرستاری تضمین می شود

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۵۳۱۹
آینده شغلی دانشجویان پرستاری تضمین می شود
سالم خبر : رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به افزایش روزافزون نیاز کشور به پرستار، به علاقمندان پرستاری توصیه کرد که این رشته تحصیلی را در کنکور انتخاب کنند و نگران آینده شغلی خود نباشند.
 
اصغر دالوندی در گفت و گو با ایرنا گفت: پرستاری در یک دهه آینده، در میان سه شغل برتر جهان قرار دارد و بعد از فناوری اطلاعات و برنامه نویسی، سومین شغل برتر جهان است.
 
وی افزود: بر اساس آمارها، جهان به ۷.۵ میلیون پرستار و ایران به ۱۵۰ هزار پرستار نیاز دارد که این موضوع به معنای تضمین شده بودن شغل پرستاری برای متقاضیان و علاقمندان آن است.
 
رییس سازمان نظام پرستاری گفت: سالانه، حداقل پنج هزار پرستار بازنشسته می شوند که در کنار بازنشستگان پیش از موعد و امثال آن، تعداد خروجی های نظام پرستاری در سال به ۱۰ هزار نفر می رسد که معنای آن این است که علاوه بر ۱۵۰ هزار پرستاری که کم داریم، سالی ۱۰ هزار پرستار هم برای جایگزینی نیروهای بازنشسته نیاز داریم.
 
دالوندی به نقش عرضه و تقاضا در بازار کار نیز اشاره کرد و افزود: نقش پرستار در جامعه ایران رو به گسترش است. مردم هر روز بیشتر به خدمات پرستاری سالمندی، کودک و پرستار در منزل احساس نیاز می کنند.
 
وی، رشته پرستاری را رشته ای علمی عنوان کرد که علاقمندان به آن می توانند تا مقطع دکترا در آن ادامه تحصیل دهند، عضو هیات علمی دانشگاه ها شوند و با ایجاد کلینیک در بخش خصوصی فعالیت کنند.
 
فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ از امروز (یکشنبه) برای بیش از ۸۳۲ هزار داوطلب مجاز شده آغاز شد و به مدت پنج روز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ادامه دارد.
 
داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.
 
هفته گذشته نتایج اولیه کنکور سراسری با مجاز شدن ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
 
نکته حائز اهمیت در انتخاب رشته این است که داوطلبان مجاز نشده و داوطلبانی که در کنکور سراسری امسال ثبت نام نکرده اند امکان انتخاب رشته در پذیرش های بدون آزمون دانشگاه ها را دارند. این ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از اسفندماه گذشته آغاز شده است و تا شهریورماه ۹۸ ادامه دارد.
 
آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ نفر در ۳۸۱ شهرستان و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد و آزمون امسال ۶۵ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داوطلب داشت.
کد مطلب : ۵۳۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما