۰

تحریم بانکی ایران روی صنعت داروسازی تاثیر داشته است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۵۳۱۳
تحریم بانکی ایران روی صنعت داروسازی تاثیر داشته است
سالم خبر : شعار فریبکارانه ترامپ که ادعا کرد تحریم سیستم بانکی ایران فقط برای کالاهای غیرسلامت است، دروغی بیش نیست و امروز شرکت های دارویی برای تامین کوچکترین اجزای تولید دارو، دچار مشکل هستند.
 
عباس کبریایی زاده در نخستین نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) افزود: ۶۷ درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت دارویی کشور، تولید داخل است. در تولید محصولات بایوژنریک جایگاه خوبی در دنیا داریم که باید قدر آن را بدانیم. با این وجود صنعت داروسازی کشور برای تامین مواد اولیه و ماشین آلات به صنایع داروسازی جهانی وابسته است.
 
وی تاکید کرد: صادرات دارویی آسیب دیده زیرا روابط بانکی صنایع داروسازی با کشورهای مقصد دچار مشکل شده است.
 
کبریایی زاده در عین حال گفت: شرکت های دارویی در نتیجه تحریم، آسیب دیده اند اما این مساله دلیل نمی شود که مقابل ظالم تسلیم شویم بلکه راه حل های داخلی را پیدا می کنیم.
 
نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران افزود: به طور مثال در بسیاری از موارد ناگزیر هستیم برخی مواد اولیه و داروها را به رغم بارِ زمانی و هزینه ای، داخل کشور تولید یا از روش های دیگر آنها را تامین کنیم.
 
کبریایی زاده با اشاره به مقاله خود درباره تاثیر و آسیب های تحریم در سلامت مردم در یکی از نشریات انگلیسی زبان اضافه کرد: کاهش درآمد ملی ناشی از تحریم، روی سلامت مردم تاثیر خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: نمایندگان سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران همراه نمایندگان بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی در شورای مشورتی وزارت بهداشت حضور دارند و مسائل بانکی صنایع دارویی از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پیگیری می شود.
 
اثربخشی خوب داروی تولید داخل
 
نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره کیفیت داروهای تولید داخل گفت: عادت دارونی ها استفاده از صفات سیاه و سفید است و در مورد اعتماد به داروهای تولید داخل نیز مساله «عدم اعتماد» مطرح می شود.
 
کبریایی زاده خاطرنشان کرد: اعتماد به داروی داخلی با اثربخشی آن، مشخص می شود و اعداد محاسبه شده این اعتماد را نشان می دهند؛ به طور مثال ۹۹.۸ درصد داروهای درمان فشار خون و بیش از ۹۹ درصد داروهای دیابت نوع ۲ تولید داخل است.
 
وی یادآور شد: همچنین حدود ۱۰۰ درصد آنتی بیوتیک های خوراکی و ۹۵ درصد آنتی بیوتیک های تزریقی تولید داخل است و از کشورهای بسیار موفق در کنترل بیماری های عفونی به شمار می رویم.
 
نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به وقوع سیل در ۲ استان خوزستان و گلستان گفت: این ۲ استان به دلیل بالا بودن سطح آب زیرزمینی و اختلاط آب با فاضلاب از استان های مستعد تبدیل به مناطق بحرانی بیماری های عفونی به شمار می روند اما در حادثه سیل حتی یک مورد اپیدمی این بیماری ها اتفاق نیفتاد در حالی که در کشورهای جنوب شرق آسیا با کوچکترین سیل، اپیدمی های وحشتناکی رخ می دهد.
 
کبریایی زاده افزود: این کنترل بیماری های عفونی پیامی جز کارآمد بودن شبکه بهداشتی و خدمات دارویی کشور ندارد؛ گاهی نیز خودمان کیفیت داروها را به چالش می کشیم به طور مثال یکی از روسای انجمن ها همواره از کیفیت داروها انتقاد می کرد اما پس از بازدید از خط تولید دارو و مشاهده کنترل های کیفی متعدد روی دارو از سخنان قبلی خود پشیمان شد.
 
پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)
 
نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) نیز گفت: این نمایشگاه از دوم تا چهارم مهر در مصلی امام (ره) در فضایی به مساحت ۴۳ هزار مترمربع با حضور ۳۰ کشور خارجی از جمله استرالیا، کانادا، ایتالیا، سوئیس، هند و چین برگزار می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: هر روز ۱۰ کارگاه در پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) برگزار می شود؛ پنج کارگاه تخصصی در زمینه شرایط خوب تولید دارو GMP خواهیم داشت که بازآموزی آن از طریق مرکز تحقیقات اقتصاد داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و هشت کارگاه تخصصی نیز از طریق مرکز تحقیقات آزمایشگاه غذا و دارو برگزار می شود.
 
کبریایی زاده تاکید کرد: علاقمندان برای ثبت نام در پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) حتما باید اپلیکیشن mpharma  را از سایت www.mpharma.ir روی گوشی های خود نصب کنند، تمام خدمات ثبت نام در کارگاه و خدمات پذیرایی و ملاقات از طریق ثبت در این اپلیکیشن قابل دسترس خواهند بود و حتی برای بازدید از نمایشگاه نیز باید ثبت نام شود.
 
نایب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران یادآور شد: پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) فقط به صنایع تولیدکننده داخلی داروها و مکمل ها و صنایع بسته بندی داخلی اجازه حضور در نمایشگاه را می دهد و سیاست ما از ابتدا هم این بود که به واردکنندگان مکمل، اجازه حضور در نمایشگاه داده نمی شود. 
 
کبریایی زاده افزود: شرکت های واردکننده تکنولوژی به داخل نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت. چند سرمایه گذار خارجی خوب در صنعت داروسازی داشتیم که با بهره برداری از طرح های آنها، نتایج اعلام خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: سیاست های تشویقی سرمایه گذاران خارجی در قانون سرمایه گذاری خارجی، پیش بینی شده است و این قانون یکی از پیشرفته ترین قوانینی است که وجود دارد و برای بیمه سرمایه آنان، تضمین های لازم لحاظ شده است.
 
به گفته کبریایی زاده، شعار پنجمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، «تجلی رونق تولید در کشور» است.
کد مطلب : ۵۳۱۳
نام شما

آدرس ايميل شما