۰

سوانح ترافیکی رکورددار بیشترین آمار مرگ‌ومیر جوانان است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۵۲۹۴
سوانح ترافیکی رکورددار بیشترین آمار مرگ‌ومیر جوانان است
سالم خبر : بیشترین مرگ و میرها مربوط به حوادث ترافیکی و تروماست که جوانان بیشترین جمعیت آسیب پذیر در این زمینه هستند.
 
به گزارش سالم خبر، محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت : امروزه رسانه نقش مهمی در زمینه اطلاع‌رسانی و کمک به حوزه سلامت  دارد و من معتقدم که سلامت افراد فقط مربوط به مراجعه بیماران به پزشک نیست بلکه باید سواد سلامت مردم جامعه ارتقا پیدا کند که این کار از طریق رسانه‌ها امکان‌پذیر است.
 
رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: امروزه بسیاری از بیماری ها که در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شوند قابل درمان بوده که این کار با افزایش سطح سلامت مردم امکان پذیر است.
 
ظفرقندی تأکید کرد: آموزش همگانی یکی از برنامه‌های سازمان نظام پزشکی است و این کار از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها انجام می‌شود.
 
رییس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: طبق آمار بیشترین مرگ و میرها مربوط به حوادث ترافیکی و تروما است و متأسفانه جوانان بیشترین آسیب را در این زمینه دیده‌اند.
 
وی ادامه داد: تبلیغات می‌تواند هم به حوزه سلامت کمک کند و هم  باعث آسیب به حوزه بهداشت و درمان شود؛ بر اساس قانون تمام تبلیغات در زمینه پزشکی، دارویی باید تحت نظر سازمان نظام پزشکی انجام شود.
 
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی ادامه داد: دو تعادل بین کیمیت و کیفیت وجود دارد و  اگر بدون تأمین پیشرفت‌های لازم کمیت افزایش پیدا کند کیفیت دچار مشکل و کاهش پیدا می‌کند و هیچکس از خانواده‌ها حاضر نیستند فرزندانشان را در جایی جهت درمان ببرند که کیفیت و آموزش مناسبی ندارد.
 
ظفرقندی ادامه داد: در سال ۹۷، ۴۸ هزار و ۵۹۶ نفر در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند و در حال حاضر ۵۵ هزار نفر دانشجوی پزشکی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.
کد مطلب : ۵۲۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما