۰

بیماران تالاسمی و هموفیلی زیر پوشش 70 درصدی بیمه

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۵۲۸۵
بیماران تالاسمی و هموفیلی زیر پوشش 70 درصدی بیمه
سالم خبر : بیماران خاص هزینه کمی برای خرید داروها می‌پردازند و پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی دارند.
 
راضیه حنطوش‌زاده رییس اداره تالاسمی وزارت بهداشت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت : اکنون  بیماران تالاسمی و حتی هموفیلی در زمینه تأمین داروهای موردنیاز خود با هیچ مشکلی مواجه نیستند و علی رغم نوسانات قیمت ارز حمایت‌های مالی و معنوی از سوی وزارت بهداشت برای آنها  انجام می‌شود.
 
وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر داروهای بیماران تالاسمی تقریبا رایگان هستند، ادامه داد:  داروهای خارجی که هزینه هر قرص آن ۲۲هزار تومان است، برای بیماران تالاسمی تنها با مبلغ ۲ هزار تومان ارائه می‌شود و بقیه هزینه از سوی دولت ارائه می‌شود.
 
رییس اداره تالاسمی وزارت بهداشت بیان کرد: داروهای تولید داخل مخصوص بیماران تالاسمی و هموفیلی در دسترس قرار دارند و تنها در منطقه چابهار کمبود دارو ویژه بیماران تالاسمی گزارش شده بود که با مداخله سریع دانشگاه اقلام دارویی موردنیاز آنها تأمین و مشکلشان در این زمینه برطرف شده است.
 
حنطوش زاده افزود: خدمات توانبخشی بیماران تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش بیمه قرار دارند به طوری که ۷۰ درصد آن را بیمه و ۳۰ درصد باقی مانده به وسیله وزارت بهداشت تأمین می‌شود.
 
ارائه آموزش های لازم در زمینه مصرف داروهای خوراکی به بیماران تالاسمی
 
وی با اشاره به جایگزینی داروهای خوراکی در بیماران تالاسمی اظهار کرد: امروزه جهان به سمت مصرف داروهای خوراکی ویژه بیماران تالاسمی و هموفیلی  پیش می‌رود و برخلاف تصور بعضی‌ها اثر داروهای خوراکی کمتر از اقلام دارویی تزریقی نیست.
 
حنطوش زاده یادآوری کرد: به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها از سوی صندوق‌های بیمه‌گر طلب شرکت‌های پخش دیرتر از زمان معمول انجام می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی مانند وقفه در تولید دارو به صورت سراسری در کشور می‌شود البته خوشبختانه به طور کلی مشکل خاصی در زمینه تأمین داروی موردنیاز بیماران هموفیلی و تالاسمی وجود ندارد.
کد مطلب : ۵۲۸۵
نام شما

آدرس ايميل شما