۰
شرکت کوبل دارو در پاسخ به تابناک اعلام کرد:

گم شدن ارز تخصیصی و عدم واردات دارو کذب محض است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۵۲۷۸
گم شدن ارز تخصیصی و عدم واردات دارو کذب محض است
سالم خبر: تامین داروی بیش از یک میلیون و 300 هزار بیمار مبتلا به بیماری های صعب العلاج از قبیل سرطان، ام اس، قلبی و عروقی، دیابت، تنفس، اعصاب و روان و غیره همچنان از سوی شرکت کوبل دارو تامین در اختیار آنان قرار می گیرد.

به گزارش سالم خبر،شرکت کوبل دارو طی جوابیه ای به گزارش " با 20 شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آنها گم شده است بیشتر آشنا شوید" در تابناک هر گونه گم شدن ارز تخصیصی به این شرکت و عدم واردات دارو را تکذیب کرد.

کوبل در جوابیه خود
آورده است: مطابق با آخرین گزارش دریافتی از بانک مرکزی در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۸، مجموع موارد رفع تعهد نشده و سرسید گذشته این شرکت در سال ۱۳۹۷، صرفا نیم درصد از مجموع تعهدات این شرکت در سال یاد شده می باشد ولی ارقام اعلامی در نامه رئیس محترم بانک مرکزی که در رسانه ها منتشر شده، شامل تمام تعهدات اعم از سررسید شده و نشده است. بدیهی است که روند قانونی و اداری اعم از تخصیص ارز، ترخیص دارو و رفع تعهدات امری زمان بر بوده و به همین جهت بانک مرکزی مهلت هایی برای رفع
تعهدات درنظر گرفته است. علت عدم رفع تعهد مربوط به نیم درصد از تعهدات سررسید شده ی این شرکت، ایرادات سیستمی سامانه های گمرکی، بانک های عامل و بانک مرکزی بوده و تمامی این دارو ها به صورت کامل از مبادی گمرک جمهوری اسلامی ایران مطابق با اسناد حمل ترخیص گردیده و تحت نظارت سازمان غذا و دارو در شبکه توزیع قرارگرفته است. بنابراین اساسا موضوع گم شدن ارز تخصیصی به این شرکت و عدم واردات دارو به نحوی که در رسانه ها منعکس شده کاملا تکذیب می گردد.
 

 
 
کد مطلب : ۵۲۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما