۰

عینک آفتابی باید تجویز شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۵۲۷۶
عینک آفتابی باید تجویز شود
سالم خبر :عینک آفتابی باید تجویز شود و این گونه نیست که بخواهیم فرد را برای تهیه عینک آفتابی به دستفروش کنار خیابان ارجاع دهیم.
 
به گزارش سالم خبر ، ابراهیم جعفرزاده پور،دبیر بورد اپتومتری وزارت بهداشت، در نشست خبری انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت : خانواده ها وقتی متوجه مشکلات بینایی و تنبلی چشم کودک خود می شوند، درمان آن فقط بستن چشم و استفاده از عینک نیست. بلکه باید از روش های علمی برای بهبود بینایی کودکان استفاده نمود.
 
وی با عنوان این مطلب که عینک آفتابی باید تجویز شود، گفت: اصطلاح عینک طبی درست نیست، بلکه عینک ها به دو دسته جذبی و غیر جذبی تقسیم بندی می شود.
 
نایب رییس انجمن علمی اپتومتری ایران، افزود: این موضوع که عینک آفتابی باید تجویز شود، در کتب آموزشی اپتومتریست ها و چشم پزشکان آمده است و این گونه نیست که بخواهیم فرد را برای تهیه عینک آفتابی به دستفروش کنار خیابان ارجاع دهیم.
 
جعفرزاده پور گفت: ما با وزارت بهداشت در این زمینه خیلی صحبت کرده ایم و شاید به خاطر مقوله های دیگری در حوزه سلامت، به این موضوع توجه نمی شود.
 
وی با عنوان این مطلب که ۹۰ درصد فروشندگان عینک های آفتابی توان نسخه خوانی چشم پزشک و اپتومتریست را ندارند، افزود: با توجه به سابقه طولانی رشته اپتومتری در ایران، باعث تاسف است که از خدمات همکاران اپتومتریست استفاده نمی شود.  
کد مطلب : ۵۲۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما