۰

داروهای جدید دیابت به زودی وارد کشور می‌شوند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۵۲۷۵
داروهای جدید دیابت به زودی وارد کشور می‌شوند
سالم خبر : داروهای جدید دیابت در حال ورود به کشورند که طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می دهند.
 
به گزارش سالم خبر از مهر، ساسان شرقی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم، درباره اهمیت این بیماری اظهار کرد: دیابت یکی از چهار عامل اصلی مرگ و میر در جوامع پیشرفته دنیا است، بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و تصادفات سه عامل دیگر مرگ و میر هستند.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه ما با اقدامات انجام شده توانسته ایم سه عامل دیگر مرگ و میر را در دنیا مهار کنیم اما متاسفانه بیماری دیابت به طرز چشمگیری در حال افزایش است.
 
شرقی افزود: مبتلایان به دیابت در صورت کنترل نشدن بیماری آنها در طول سال های زندگی خود با عوارضی در اعضای حیاتی بدن مانند قلب، کلیه ها، چشم ها و رشته های عصبی روبرو می شوند که این عوارض کیفیت زندگی بیماران را کاهش می دهد.
 
وی تاکید کرد: از حدود چهار سال پیش با مطالعات آزمایشگاهی، دو داروی جدید به طور تقریبی همزمان وارد بازار دنیا و ایران شده اند که این داروها طول عمر بیماران دیابتی را افزایش می دهند.
 
شرقی، گرانی و نبود پوشش بیمه ای را از مشکلات داروهای جدید بر شمرد و تصریح کرد: امید است که به زودی با حل این مشکلات، بیماران دیابتی بتوانند طول عمر بیشتر و زندگی باکیفیت تری داشته باشند.
 
وی یادآوری کرد: خوشبختانه با رعایت سبک زندگی صحیح ( رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی روزانه) می توان تا ۷۰ درصد از بروز دیابت در افراد جلوگیری کرد.
کد مطلب : ۵۲۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما