۰
سیاست انحصار تولید دارو در امریکا تقریبا شکست خورده است

برنی سندرز با حضور در یک داروخانه کانادایی با پرس‌وجو از قیمت داروها بازهم به دولت ترامپ اعتراض کرد

امریکا باید از کشورهایی مانند کانادا داروهای مورد تایید FDA وارد کند تا قیمت دارو به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۵۲۵۷
برنی سندرز با حضور در یک داروخانه کانادایی با پرس‌وجو از قیمت داروها بازهم به دولت ترامپ اعتراض کرد
سالم خبر: برنی سندرز با حضور نمادین در داروخانه‌ای در کانادا درباره قیمت و سازوکار قیمت‌گذاری داروها در این کشور با حضور مردم و مسوولان داروخانه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سالم خبر از رویترز این سناتور دموکرات امریکایی با همراهی کردن بیماران مبتلا به دیابت که برای تهیه ی انسولین پس از ساعت ها رانندگی خود را به آن سوی مرزهای کانادا می رسانند نسبت به سیاست های ترامپ برای بی توجهی به قیمت داروی بیماری های مزمن از جمله دیابت در امریکا اعتراض کرد.

اگرچه اقدام سندرز طی ماههای گذشته در همراهی و مشارکت مردم در کمپین اعتراضی نسبت به قیمت انسولین کمی رنگ و بوی
انتخاباتی نیز دارد اما از سویی دیگر افزایش تصاعدی قیمت داروها از جمله انسولین می تواند یکی از نقاط ضعف دولت ترامپ باشد که دموکرات ها از آن برای انتخابات سال 2020 نهایت بهره را خواهند کرد.

سندرز با حضور در اتوبوس اعضای گروه حامی بیماران مبتلا به دیابت با شعار" انسولین برای همه" با بیماران و اعضای خانواده ی آنان گفت وگو کرد.

وی خطاب به بیماران و خانواده آنان گفت: دولت ایالات متحده باید قیمت گذاری دارو در این کشور را براساس میانگین قیمت  دارو در شش کشور از جمله کانادا انجام دهد.

وی همچنین برصدور مجوزهای لازم برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی جهت کاهش قیمت
ها تاکید کرد و گفت: من معتقدم امریکا باید از کشورهایی مانند کانادا داروهای مورد تایید FDA وارد کند تا قیمت دارو به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. فشار بر مردم به ویژه بیماران مزمنی که برخی داروها را مانند انسولین باید به طور دائم استفاده کنند بسیار است.
 
تولید کنندگان دارو در امریکا در حالی قیمت گذاری داروهای خود را براساس صدور به هر کشورتنظیم می کنند که شرکت های وارد کننده مجاز به واردات هر دارویی به کشور نیستند.

این پیشنهاد سندرز در حالیست که مقامات کانادایی به امریکا هشدار دادند مخالف افزایش واردات دارو از سوی این کشور با هدف کاهش قیمت دارو هستند.
 
کد مطلب : ۵۲۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما