۰

۹۹ درصد از تبلیغات پزشکی و دارویی مجوز ندارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۵۲۴۱
۹۹ درصد از تبلیغات پزشکی و دارویی مجوز ندارند
سالم خبر : تمام داروهایی که از طریق شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود تقلبی است و از شبکه های غیر رسمی و قاچاق وارد شده اند.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا ، ایرج حریرچی، در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانه‌ها و فضای مجازی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق تبلیغات پزشکی و دارویی کذب و یا غیر قانونی هستند، اظهار داشت: تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه‌های عمومی که مخاطب آنها عموم مردم هستند، طبق قانون ممنوع است.
 
وی افزود: بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی فاقد مجوز هستند در حالی که طبق آئین نامه بند ب ماده سه سازمان نظام پزشکی همه این تبلیغات باید شماره اخذ مجوز داشته باشند.
 
معاون کل وزارت بهداشت، تصریح کرد: منظور از تبلیغات پزشکی و دارویی هرگونه پیام یا اطلاع رسانی است که منجر به ترغیب دریافت یا مصرف خدمات و محصولات می‌شود چرا که مشتری کافی ندارد و یا تبلیغات برخی پزشکان که اکثراً هم پزشکان مطرح و برجسته ای نیستند به اشکال مکتوب، شنیداری، گزارش و…، صرفاً برای برای جلب مشتری صورت می‌گیرد.
 
حریرچی با تاکید بر اینکه، تمامی تبلیغات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای کذب هستند، گفت: تخلفات مذکور در رسانه‌های رسمی هم به میزان قابل توجهی وجود دارند، ولی در فضای غیر رسمی خصوصاً شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی شدت بسیار زیادی دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام داروهایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند تقلبی است و از شبکه‌های غیررسمی و قاچاق وارد شده که اصلاً معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده اند و مصرف آنها ممنوع است.
 
به گفته حریرچی، اکثریت جامعه پزشکی به طور سالم خدمات خود را ارائه می‌دهند و در شرایط فعلی که کمبود متخصص داریم، وجود صف انتظار برای ویزیت متخصصین، انجام تبلیغات گران قیمت توسط تعداد اندکی از پزشکان می‌تواند نشانه کمبود مشتری آنها و احتمالاً کیفیت عملکرد ایشان باشد.
 
معاون کل وزارت بهداشت در پایان گفت: سازمان نظام پزشکی که مسئولیت قانونی نظارت بر تبلیغات پزشکی را بر عهده دارد، اخیراً اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند. حلقه اول برخورد سازمان نظام پزشکی در مورد تبلیغات غیر اخلاقی است.
کد مطلب : ۵۲۴۱
نام شما

آدرس ايميل شما