۰

۸۰درصد از نوبت دهی در بیمارستان‌های دولتی اینترنتی است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۵۱۸۴
۸۰درصد از نوبت دهی در بیمارستان‌های دولتی اینترنتی است
 سالم خبر: ۷۰ تا ۸۰ درصد از نوبت دهی‌ها در بیمارستان‌های دولتی، به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش سالم خبر از وبدا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در خصوص نوبت دهی الکترونیک بیمارستان‌ها با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد مراجعات بستری و ۴۰ درصد خدمات سرپایی بیماران در کشور در بخش دولتی ارائه می‌شود، گفت: سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی ۴ و ۱۴ صدم بار است که در سال ۳۴۳ میلیون بار ویزیت پزشک در کشور داریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های دولتی بالای صد تخته کشور، ۷۰ الی ۸۰ درصد وقت‌ها به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام می‌شود البته زیر ساخت ارائه ۱۰۰ درصدی را داریم، اما تعدادی از عزیزان هنوز آموزش کافی ندیدند و یا بعضا از شهرستان مراجعه می‌کنند که می‌خواهند همان روز ویزیت شوند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: گاهی برخی از عزیزان و رسانه‌ها استنباطشان این است و انتظار دارند که مردم به محض مراجعه به مرکز درمانی همان روز هم ویزیت شوند و اگر انجام نشود حمل بر ناکارآمدی سیستم می‌گذارند در حالیکه با توجه به کمبود پزشک و لیست انتظار که یکی از اهرم‌های سیاستی نظام‌های مختلف بهداشتی درمانی است، مسائل مربوط به خودش را دارد.

حریرچی بیان کرد: در حال حاضر در ۲۰ استان کشور از سطح یک از پزشک روستا و پزشک خانواده، نوبت دهی از طریق پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود، اما زمان منتظر ماندن در مطب‌ها و درمانگاه‌ها گاهی بالاست که باید ساماندهی شوند.

وی در پایان گفت:  اگرمردم  اشکالی در بیمارستان‌های دولتی می‌بینند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکل نوبت دهی، پرداخت غیر متعارف هزینه‌ها و یا ارجاع به خارج از بیمارستان برای تهیه اقلام و تجهیزات پزشکی و دیگر موارد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
کد مطلب : ۵۱۸۴
نام شما

آدرس ايميل شما