تحریم تبادلات بانکی مشکل عمده واردات داروی خارجی است

19 تير 1398 ساعت 14:58

سالم خبر : تحریم تبادلات  بانکی مشکل عمده واردات دارو خارجی است و برند خارجی  فصل الخطاب تجویز دارو نیست.


سالم خبر : تحریم تبادلات بانکی مشکل عمده واردات دارو خارجی است و برند خارجی  فصل الخطاب تجویز دارو نیست.
 
بشیر خالقی درباره وضعیت تامین داروی  خارجی  برای بیماران در حوزه بهداشت و درمان،به خانه ملت گفت:  متاسفانه تحریم های بانکی  تاثیرمنفی  برای تهیه داروهای خارجی مورد نیاز بیماران گذاشته است و از  همین رو نمی‌توان این مسئله را منکر شد بنابراین از پزشکان درخواست داریم که  زمانی که بیمارمی تواند با داروی مشابه داخلی درمان شود، داروی  وطنی را برای بیمار تجویزکنند تا علاوه بر حمایت  از  تولید داخلی ،تولیدکنندگان  نیز از  منظر  اقتصادی وضعیت مناسبی  در عرصه دارو تولید  داشته باشند.
 
مشکلات مالی  برای تامین داروهای  خارجی مورد نیاز  بیماران نداریم
 
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل مالی  برای تامین داروهای خارجی مورد  نیاز بیماران  نداریم زیرا اعتبارات لازم تخصیص یافته است اما  تحریم های ارزی و بانکی، مانع رسیدن به موقع دارو به بیماران در شرایط خاص می شود.
 
 وی ادامه داد:  با توجه به شرایط سخت تبادلات  بانکی می بایست  تمام مسئولان  با ابزار های از جنس  دیپلماسی  وحمایت  از تولید داخلی فکر اساسی برای رفع تحریم های بانکی کنند زیرا تامین دارو برای بیماران  از هرمسئله ای  واجب تر است  تا بیماران بتوانند  بدون وقفه پروسه بیماری شان را طی کنند.
 
خالقی افزود: برای توسعه  و بهبود صنعت داروسازی کشور، حمایت از  تولید داخلی در سال 98 در راس امور قرار بگیرد تا بتوان مختصصان داخلی در  تولید دارو را ترغیب کرد که در این حوزه حضوری پایدار داشته باشند.
 
وی ادامه داد:  برای دور زدن تحریم ها  اتکا به تولید داخلی می بایست در  اولویت برنامه  اقتصاد تولید محور کشور قراربگیرد بنابراین  الزامی  است که تولید کنندگان دارو در  کشور  مورد حمایت  قرار بگیرند  تا در زمان تحریم ها بتوان  با استفاده از بنیه تولید دارو  در  کشور اقلام دارویی موردنیاز  بیماران راتامین کرد.
 
برند خارجی  فصل الخطاب تجویز دارو نیست
 
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با بیان اینکه تحریم تبادلات  بانکی مشکل عمده  واردات 
 دارو خارجی است یادآورشد: برند خارجی  فصل الخطاب تجویز دارو نیست.


کد مطلب: 5138

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5138/تحریم-تبادلات-بانکی-مشکل-عمده-واردات-داروی-خارجی

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com