۰
دعوت یک نماینده مجلس برای حضور در یک چالش:

هر کس اسامی نمایندگان مخالف افزایش مالیات سیگار را دارد، علنی کند

هرزمان که ما در مجلس تصمیم به تصویب لایحه افزایش مالیات بر دخانیات گرفتیم در کمیسیون تلفیق رد شد
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۵۱۱۶
هر کس اسامی نمایندگان مخالف افزایش مالیات سیگار را دارد، علنی کند
 سالم خبر: در پی پیگیری های سالم خبر برای دستیابی به فهرست 50 نفره‌ی مخالف افزایش مالیات سیگار اگرچه قربانی نماینده مجلس عنوان کرد که دستیابی به این لیست غیرممکن است و وقت خود را تلف نکنید اما حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که برخی اعضای این لیست 50 نفره در کمیسیون تلفیق مجلس نیز حضور دارند و مانع از از تصویب لایحه ی افزایش مالیات بر سیگار در این کمیسیون می شوند.

این نماینده مجلس گفت: هرزمان که ما در مجلس تصمیم به تصویب لایحه افزایش مالیات بر دخانیات گرفتیم و با موافقت
و تصویب وزارت بهداشت پیش رفتیم، در ادامه، کمیسیون "تلفیق" با تصویب این لایحه مخالفت کرد. وقتی در کمیسیون تلفیق با مخالفت روبه رو شد، اگر در صحن علنی مجلس هم مطرح می شد مجددا مورد مخالفت قرار می گرفت.

وی درگفت و گو با درمانیاب با بیان اینکه عده ای فکر می کنند که تصویب این لایحه به مصلحت نیست و دلیل آن هم چندان مشخص نیست افزود:اما به نظر من مشکل اصلی دولت است. دولت توانایی ورود به مسئله و حل آن را دارد و می تواند برای این مسئله چاره اندیشی کند.

شهریاری تاکید کرد که دولت آمریکا ما را تحریم کرده
است اما سیگار را نه؛ سیگار تحریم نیست و همچنان وارد می شود اما دولت مانع آن نیست.

وی گفت: حال با توجه به این حجم از آمار مرگ و میر که به دلیل استعمال دخانیات درکشور اتفاق می افتد و منابع مالی کثیری که به سیگار اختصاص داده می شود، اگر دولت با دخالت به موقع این مسائل را مدیریت کند، می توان جلوی خیلی از این اتفاقات را گرفت.

شهریاری همچنین تاکید کرد که اگر دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات یا نمایندگان دیگر، اسامی نمایندگان مخالف با تصویب این لایحه را دارند آنها را به صورت علنی منتشر کنند.
 
کد مطلب : ۵۱۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما