۰

۴۵ میلیون ایرانی کارت الکترونیک سلامت دارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۰۹۲
۴۵ میلیون ایرانی کارت الکترونیک سلامت دارند
سالم خبر : بیش از ۴۵ میلیون ایرانی کارت الکترونیکی سلامت خود را دریافت کرده‌اند.
 
علیرضا قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت : یکی از برنامه‌های مورد توجه و تاکید وزارت بهداشت موضوع پرونده الکترونیکی سلامت است، با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید مدیریت منابع و هزینه‌ها به خوبی انجام شود تا کشور از این دوران به سلامت عبور کند.
 
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم امروز با توجه به شرایط کشور جلوگیری از هدر رفت منابع و منظم کردن سیستم ارجاع در حوزه سلامت است، ما باید با برنامه‌ریزی دقیق از هزینه‌های زایدی که به وسیله برخی از پزشکان در کشور ایجاد می‌شود، جلوگیری کنیم.
 
صدور کارت الکترونیکی سلامت از الزامات برنامه توسعه کشور
 
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه هر ایرانی باید دارای کارت الکترونیک سلامت باشد که تا به امروز در این مسئله تعلل داشته‌ایم، اگر بخواهیم سیستم الکترونیک سلامت را پس از ثبت کارت الکترونیکی برای ۸۰ میلیون ایرانی راه‌اندازی کنیم، هزینه‌های زیادی به حوزه سلامت تحمیل می‌شود.
 
قربانی افزود: امروزه در حدود ۴۵ میلیون نفر از مردم کشورمان کارت الکترونیکی سلامت دریافت کرده‌اند و وزارت بهداشت می‌تواند پزشک خانواده و سیستم ارجاع را در سطح ۱ و ۲ و ۳ برای همین افراد اجرا کند، مجلس از کارت الکترونیک سلامت حمایت می‌کند؛ یکی از گله‌مندی‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت این است که هنوز به طور کامل و دقیق راهنما‌های بالینی تدوین نشده است، این موضوع باعث کاهش هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.
 
وی بیان کرد: اگر ما منتظر فراهم شدن تمام زیر ساخت‌های لازم برای  اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و حتی پرونده الکترونیک سلامت در کشور باشیم به نوعی فرصت سوزی کرده‌ایم؛ خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد از زیر ساخت‌ها برای اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور فراهم شده است.
 
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نبود کارت الکترونیک سلامت عامل منطبق نشدن سیستم نظام ارجاع با قوانین توسعه کشوری است.
کد مطلب : ۵۰۹۲
نام شما

آدرس ايميل شما