۰
شرکت های داروسازی پس از چندین دهه بی توجهی تازه به فکر افراد فقیر افتاده اند.

یک سوم درآمد شرکت‌های داروسازی AstraZeneca و Sanofi از کشورهای در حال توسعه است

نزدیک به 20 میلیون نفر از مردم آفریقا  در حال حاضر به درمان HIV با هزینه ای کمتر از 100 دلار دسترسی دارند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۵۰۸۵
یک سوم درآمد شرکت‌های داروسازی  AstraZeneca و Sanofi از کشورهای در حال توسعه است
 سالم خبر: ثبات درآمد در بازار های کشورهای غربی موجب شده است شرکت های دارویی با تغییر دیدگاه خود بازارهای هدف جدیدی در سرفصل فعالیت های خود حتی در شکل خیرخواهانه آن قرار دهند.

به گزارش سالم خبر این تغییر رویه طی سال های اخیر توانسته هم اهداف اقتصادی این صنایع را به نتیجه برساند هم دسترسی کشورهای فقیر و در حال توسعه به داروها را تسهیل کند. به طوری که شرکت های دارویی مانند AstraZeneca و Sanofi توانسته اند یک سوم درآمد خود را از کشورهای در حال توسعه بدست آورند.

صنایع داروسازی مطرح جهان طی سالیان متمادی با وجود شیوع بالای بیماری ایدز در کشورهای افریقایی از دسترس قرار دادن داروهای خود در این منطقه استنکاف می کردند این در حالیست که سیاست این صنایع به گونه ای دچار دگرگونی شده است که آنها در حال حاضر در رقابتی تنگاتنگ در تلاش اند تا بتوانند جایگاه خود را در چنین مناطقی افزایش
دهند.

به گزارش سالم خبر از نیویورک تایمز، بیست سال پیش، هزاران نفر از آفریقایی ها هر روز در اثر ایدز جان خود را از دست می دادند، چون شرکت های داروسازی به دلیل سیاست "کاهش هزینه ها" ی خود تولید و عرضه داروهای ایدز را در آفریقا کاهش یا کاملا متوقف کرده بودند.

تصور چنین کابوسی در دنیای امروز دشوار است اما با تغییر رویه ذکر شده داروهای تاثیر گذار که تنها در کشورهای ثروتمند در دسترس بودند، حال در مناطق دور افتاده جهان نیز توزیع می شوند و میلیون ها نفر را از خطر مرگ نجات می دهند.
 
نزدیک به 20 میلیون نفر از مردم آفریقا  در حال حاضر به درمان HIV با هزینه ای کمتر از 100 دلار دسترسی دارند. داروهای با کیفیت بالا برای بیماری های مالاریا، سل، هپاتیت C و برخی از سرطان ها در حال حاضر با پایین ترین قیمت در کشورهای فقیر عرضه می شوند.
 
بعد از محکوم شدن متخلفان صنعت دارو،
بسیاری از شرکت های داروسازی در جهان اکنون در مورد نحوه کمک به کشورهای فقیر و مبارزه با بیماری های نادیده گرفته شده، رقابت می ‌کنند.
 
تعدادی از این شرکت های داروسازی با شرکت های ژنریک هندی همکاری می کنند که به دلیل اعطای مجوز به این نوع شرکت ها برای تولید داروهای ژنریک، به عنوان «دزدان دریایی» شناخته می شوند. این تولیدکنندگان ژنریک به دلیل ارزان بودن هزینه ی تولید ، داروهای ارزان قیمت را برای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین تولید می کنند.
 
همانطور که افراد طول عمر بیشتری در کشورهای در حال توسعه دارند، مرگ و میر ناشی از سرطان، دیابت و مشکلات قلبی افزایش می یابد که شرکت های دارویی به اندازه کافی برای درمان این نوع بیماری ها آمادگی کامل ندارند.
 
اگرچه در مورد این بیماری ها در حال حاضر از بین  20 شرکت بزرگ در صنعت داروسازی ، تنها شرکت GSK است که توانسته
است داروهای مورد نظر را در مناطق فقیر توزیع کند.  
 
امروزه شرکت های بزرگ داروسازی از سه روش برای توزیع دارو در مناطق فقیر نشین استفاده می کنند: آنها قیمت ها را کاهش می دهند، دارو ها را اهدا می‌کنند یا برای ساخت دارو های مشابه با هزینه ی کمتر ، به شرکت های دارویی ژنریک مجوز اهدا می‌کنند.
 
بیش از 400 دارو در حال حاضر با قیمت پایین فروخته می شود. اغلب داروهای اهدایی توسط شرکت های داروسازی در مناطق فقیر برای مراقبت های انگلی و از بین بردن آن استفاده می شود.
 
در حال حاضر حدود 30 داروی مرتبط با ایدز و هپاتیت C توسط شرکت های ژنریک تولید می شود.
 
اگرچه رییس تحقیقات سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری Axa ، اعلام کرد که شرکت های داروسازی انگیزه ای جدید برای توزیع محصولات خود در کشورهای فقیر ایجاد کرده اند و آن هم  سود آتی آن است.
 
 
کد مطلب : ۵۰۸۵
نام شما

آدرس ايميل شما