۰
FDA باید برای نمایندگان سنا و کاخ سفید چگونگی نظارت بر زنجیره تولید دارو در چین و هند را توضیح دهد

دزدان دریایی سازمان غذا و داروی امریکا FDA را به دردسر انداختند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۵۰۷۴
دزدان دریایی سازمان غذا و داروی امریکا FDA را به دردسر انداختند
سالم خبر: نمایندگان مجلس سنا و دولت امریکا از سازمان غذا و داروی این کشور FDA خواسته اند تا اطلاعات چگونگی نظارت و بازرسی خود بر تولید دارو در کشورهای چین و هند و در نهایت تایید آن رابا جزییات برای آنان ارسال کند.

علاقه مندان آمریکایی به واردات دارو از کشورهای دیگر از یک سو و ادامه نگرانی‌ها از ریکال شدن داروهای فشار خون تولید شده از مواد اولیه ساخت چین و هند  از سویی دیگر، قانونگذاران مجلس سنا
و مسوولان کاخ سفید را به این نتیجه رساند که از FDA بخواهند تا چگونگی نظارت برزنجیره تامین دارویی دراین دو کشور را برای آنان تشریح کند.

طی گزارش های رسیده به نمایندگان آنان اظهار می دارند که براساس برخی اخبار از وجود مشکلاتی در داروهای چینی و هندی اطلاع یافته اند که این مشکلات مربوط به چرخه ی تولید دارو بوده و از دید FDA مخفی مانده است .

به گزارش آسوشیتدپرس به همین دلیل نیز آنان به این نتیجه رسیده
اند که نظارت و بازرسی کاملی از سوی سازمان غذا و داروی این کشور بر داروهای وارداتی وجود ندارد.

تعدادی شرکت های داروسازی با شرکت های ژنریک هندی و چینی همکاری می کنند که به دلیل اعطای مجوز به این نوع شرکت ها برای تولید داروهای ژنریک، به عنوان «دزدان دریایی» شناخته می شوند. این تولیدکنندگان ژنریک به دلیل ارزان بودن هزینه ی تولید ، داروهای ارزان قیمت به کشورهای دیگر صادر می کنند.
 
 
کد مطلب : ۵۰۷۴
نام شما

آدرس ايميل شما