۰
۱
یک مقام مسوول در سازمان غذا و دارو: این لیست محرمانه نیست

سازمان غذا و دارو فهرست 60 قلم داروی ممنوعه برای واردات را اعلام نمی کند

قرارگاه سازمان غذا و دارو این لیست را براساس بررسی های کارشناسی تهیه کرده است
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۵۰۶۹
سازمان غذا و دارو فهرست 60 قلم داروی ممنوعه برای واردات را اعلام نمی کند
سالم خبر: واردات 60 قلم دارو از سوی سازمان غذا و دارو در حالی طی هفته ی گذشته ممنوع اعلام شد که هنوز فهرستی از این داروها منتشر و اعلام نشده است.

به گزارش سالم خبر اگر چه یکی از شعارهای قرارگاه غذا و دارو ایجاد شفافیت بیشتر در فرایندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی این نهاد بود؛ تا جایی که سرپرست سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که می خواهیم سازمان غذا و دارو را در یک آکواریوم شیشه ای اداره کنیم اما مدیران این سازمان با پیگیری های سالم خبر برای اطلاع از فهرست این داروهای ممنوعه از هر گونه پاسخ‌گویی استنکاف کردند.

اگرچه سوال ها و پیگیری ها برای پاسخ به چرایی ممنوعیت واردات 60 قلم دارو نبوده و تنها رفع ابهام ها در مورد این فهرست برای بازیگران
بازار دارو است.

شهرام شعیبی مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو در این باره به سالم خبر می گوید: این تصمیم و رای هیچ کمیسیونی نبوده و یک تصمیم کارشناسی اداری بوده است. لیست این داروها نیز نه در شرایط فعلی، بلکه در زمانی که به مرحله اجرا برسد، اعلام خواهد شد و مساله ای محرمانه یا مصداقی از عدم شفافیت سازمان نیست زیرا در اینجا پای منافع فردی کسی در میان نیست و هدف اصلی حرکت در جهت مصالح و منافع ملی و جلوگیری از هدر رفتن ارز، رونق تولید و ارتقا کیفیت داروی ایرانی است.

وی در واکنش به این سوال که اگر فرض را بر این قرار دهیم که استنکاف مدیران این سازمان از اعلام اسامی این داروها به دلیل برهم نزدن آرامش بازار دارو باشد باز هم این پرسش مطرح می شود
که چرا پیش از عملیاتی شدن، این تصمیم اعلام شد و آیا این خود مصداق بارز بر هم زدن آرامش ذهنی فعالان بازار دارو که در شرایط کنونی با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند، نیست؟ گفت: ما امروز از طریق سایت سازمان غذا و دارو اعلام خواهیم کرد که این 60 قلم دارو جزو کدام دسته های دارویی تولیدی در کشور هستند؛ ضمن آنکه بررسی کارشناسی بر روی این تصمیم در قرارگاه غذا و دارو هم انجام شده است.

شعیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این لیست 60 قلمی، ردی از 20 قلم داروی وارداتی یک شرکت دارویی که ظاهرا پیش‌تر با مدیران ارشد فعلی وزارت بهداشت، مراودات اقتصادی داشته اند، وجود دارد یا خیر؛ هم گفت: بله برخی از آنها در این لیست قرار دارند.
 
 
 
کد مطلب : ۵۰۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لازم است ليست را درسايت بگذارند تا شفاف عمل شود