سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:

هر دقیقه یک زن به سرطان دهانه رحم مبتلا می شود

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) هر سال حدود 300 هزار زن به علت ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند

9 تير 1398 ساعت 16:27


سالم خبر: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) هر سال حدود 300 هزار زن به علت ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سالم خبر بر اساس بیانیه‌ی سازمان ملل متحد در هر دقیقه یک زن به این سرطان مبتلا می شوند این در حالیست که سرطان دهانه رحم یکی از انواع بیماری هایی است که قابل پیشگیری و درمان است.
 
براساس این گزارش بسیاری از آمارهای مرگ و میرهای  ناشی از این بیماری در کشورهای جهان سوم و فقیر است به طوری که از هر ده زنی که مبتلا به این سرطان می شوند 9 نفر از آنان در این کشورها زندگی می کنند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین هشدار داد اگر وضعیت این ابتلا بهبود نیابد مرگ و میر ناشی از بیماری تا سال 2040 تقریبا 50 درصد افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش یکی از راه های پیشگیری و مطمئن واکسیناسیون همه دختران 9 تا 14 ساله در سراسر جهان در برابر ویروس پاپیلوم انسان (HPV) است که به طور موثری از شیوع این بیماری پیشگیری می کند.

سازمان ملل یک برنامه پنج ساله مشترک جهانی برای جلوگیری و کنترل سرطان دهانه رحم را برای ارائه رهبری و کمک های فنی بین المللی به دولت ها و شرکای آنها آغاز کرده است.
 


کد مطلب: 5034

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/5034/دقیقه-یک-زن-سرطان-دهانه-رحم-مبتلا-می-شود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com