۰

تولید انبوده دستگاه ایرانی استریل سریع تجهیزات بیمارستانی

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۹۹۳
تولید انبوده دستگاه ایرانی استریل سریع تجهیزات بیمارستانی
سالم خبر: دستگاه ایرانی اتوکلاو FLASH ۲۲ یا استریل‌کننده سریع رومیزی تجهیزات بیمارستانی که با تلاش جمعی از محققان کشورمان طراحی و تولید شد، پس از تولید صنعتی روانه بازار شده است.
 
دستگاه اتوکلاو (Autoclave) وسیله‌ای برای استریل ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب است. این دستگاه در کاربردهای پزشکی برای انجام استریلیزاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل شرکت "ایفا فراز آوینا" به ایرنا گفت : پس از حدود ۳۰ ماه فعالیت پژوهشی محققان این شرکت، توانستیم این دستگاه را پس از طراحی به تولید انبوه برسانیم.
 
وحید محمودیان، زمان کوتاه برای میکروب‌زدایی تجهیزات بیمارستانی را از جمله مزیت‌های این دستگاه اعلام کرد و گفت: اتوکلاوهای مشابهی در دنیا ساخته شده که از جمله می‌توان به نمونه آلمانی اشاره کرد. این دستگاه در مدت زمان ۱۱ دقیقه تجهیزات را استریل می کند اما دستگاه ایرانی فقط در زمان شش دقیقه تجهیزات را میکروب‌زدایی می‌کند.
 
وی، ارتقا مراقبت‌های بهداشتی بعد از عمل و کاهش مدت حضور بیماران در بیمارستان‌ها و افزایش زمان بهبودی آنان را از دیگر مزیت‌های این دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه با مزیت‌هایی که دارد می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت پذیرش بیماران در مراکز درمانی را افزایش دهد.
 
محمودیان بیان داشت: براساس آمار وزارت بهداشت، ما حدود ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی در اقصی نقاط کشور داریم که در واقع نصب و استفاده از این دستگاه در مراکز درمانی، به معنی افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی است.
 
وی با اشاره به قیمت این دستگاه گفت: قیمت تمام شده این دستگاه یک سوم مشابه آلمانی است و همچنین کیفیتی در حد نمونه‌های خارجی دارد.
 
مدیر عامل شرکت ایفا فراز آوینا بیان داشت: این دستگاه استانداردهای ملی ایران، اداره کل تجهیزات پزشکی، تمامی ایزوها و همچنین مجور صادرات را اخذ کرده است.
 
وی ادامه داد: این دستگاه به دلیل پیشرفته بودن در داخل کشور تولید نمی‌شد و وارداتی بود اما با تلاش محققان این شرکت تولید شد و در حال طی کردن مراحل تجاری سازی آن هستیم.
 
محمودیان، حداقل دستگاه‌های اتوکلاو مورد نیاز داخل کشور را حدود ۳ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: هرچند کشورهای همسایه به این دستگاه نیاز دارند اما ما در مرحله اول قصد داریم نیاز داخل کشور را تامین کنیم و بعد به دنبال صادرات آن خواهیم بود.
کد مطلب : ۴۹۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما