۱
یورو مانیتور گزارش داد:

سهم خاورمیانه از بازار محصولات آرایشی پایین است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۹۵
سهم خاورمیانه از بازار محصولات آرایشی پایین است
سالم خبر: صنعت عریض و طویل آرایشی و زیبایی در حال توسعه است بطوریکه انتظار می رود ارزش فروش محصولات آرایشی و زیبایی در دنیا تا پایان سال جاری به مرز ۴۴۵ میلیارد دلار امریکا برسد.

یورو مانیتور گزارش داد : امریکا ۲۴ درصد از بازار محصولات آرایشی را در دنیا به خود اختصاص داده است. انتظار می رود در سال جاری ارزش فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا ۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد کند که  بیشترین رشد در کشورهای صنعتی مشاهده خواهد شد . گفته می شود بهبود اوضاع اقتصادی و خارج شدن از رکود اقتصادی عامل اصلی افزایش  تقاضا برای انواع محصولات آرایشی و بهداشتی است.

در سال قبل ارزش فروش  محصولات آرایشی در امریکا که یکی از بزرگترین بازارهای مصرف در دنیا است برابر با ۶۲.۴۶ میلیارد دلار بود و برای ۶۳ هزار و ۸۱۶ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد. نرخ رشد فروش محصولات آرایشی در دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۶.۵ درصد پیش بینی شده است که این نرخ برای امریکا برابر با ۴ درصد است.

جالب این جاست که با وجود ادعای بسیاری که در زمینه سهم زیاد کشورهای خاورمیانه در بازار محصولات آرایشی در دنیا مطرح است ، ولی سهم این منطقه در بازار محصولا ت آرایشی بسیار پایین است.انتظار می رود  تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بازار محصولات آرایشی در کشورهای آسیا-اقیانوسیه ۱۴.۹ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۶ کمتر شود در حالی که این نرخ رشد در کشورهای امریکای لاتین برابر با ۹.۶ میلیارد دلار، در اروپا ۴.۴ میلیارد دلار و در امریکای شمالی برابر با ۲.۷ میلیارد دلار خواهد بود.فروش محصولات آرایشی در کشورهای خاورمیانه در این بازه  زمانی ۲.۷ میلیارد دلار رشد خواهد کرد.

مساله دیگری که این روزها مطرح است و می تواند در بازاریابی شرکت های فعال در صنعت  بهداشتی و آرایشی کمک کند این است  که  کدام بازارها بزرگ تر هستند و سهم هر کشور در بازار محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا چقدر است .
 به گزارش یورومانیتور در سال ۲۰۱۷ میلادی، امریکا بزرگترین بازار محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا بوده است . در این سال ارزش فروش محصولات بهداشتی و آرایشی در امریکا برابر با ۸۰ میلیارد دلار بود  ولی سهم محصولات بهداشتی از قبیل انواع شامپوها و انواع محصولات مراقبت از پوست  بیش از محصولات ارایشی بوده است.

چین دومین بازار بزرگ محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا است. در سال ۲۰۱۷ میلادی ارزش فروش محصولات بهداشتی و آرایشی در این کشور برابر با ۵۰.۷ میلیارد دلار بوده است ولی با توجه به جمعیت زیاد  این کشور، می توان ادعا کرد که سرانه مصرف محصولات آرایشی در این کشور آسیایی بسیار پایین‌ تر از امریکا است.

ژاپن سومین بازار بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا است و ارزش فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشور برابر با ۳۲.۲ میلیارد دلار است. کشورهای برزیل و آلمان و فرانسه و هند در این رده بندی جایگاه چهارم  تا هفتم را به خود اختصاص داده اند . ارزش بازار محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور هند برابر با ۱۱.۷ میلیارد دلار بود و کشورهای ایتالیا و روسیه و اسپانیا در این رده بندی جایگاه  بعدی را به خود اختصاص داده اند.

 ارزش فروش محصولات بهداشتی و آرایشی در کشورهای روسیه و اسپانیا به ترتیب برابر با ۸.۹ میلیارد دلار و ۷.۹ میلیارد دلار بوده  است.


مرجع : euromonitor
کد مطلب : ۴۹۵
نام شما

آدرس ايميل شما