۰

هر ایرانی سالانه ۱۰ الی ۳ بار به نظام سلامت مراجعه می‌کند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۹۳۵
هر ایرانی سالانه ۱۰ الی ۳ بار به نظام سلامت مراجعه می‌کند
سالم خبر : معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه سلامت در بحث درمان پرمراجعه است و هر ایرانی سالانه به‌ طور متوسط ۱۰الی ۳ بار به‌نظام سلامت مراجعه دارد، گفت: در طول یک سال ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار بار مراجعه به‌ نظام سلامت داریم.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، ایرج حریرچی در مراسم تکریم و تودیع روسای دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان اظهار کرد: اقدامات حوزه سلامت در پنج سطح دسته‌بندی شدند که مردم فقط با سطح درمان آشنا هستند. ارتقای سلامت، پیشگیری اولیه، غربالگری و تشخیص، درمان و توان‌بخشی، طب تسکینی و زندگی قبل از مرگ این سطح‌بندی‌ها هستند.  متأسفانه توان‌بخشی در کشور ما مغفول مانده است.
 
وی با اشاره به اینکه ما متعهد شدیم در سال ۱۴۰۴ با طرح تحول سلامت به پوشش همگانی سلامت برسیم، افزود: بر این اساس همه جامعه بدون هیچ تبعیض جنسیتی، اقتصادی، مکانی، قومیتی و بدون هیچ محدودیتی از خدمات پنج‌گانه بهره‌مند خواهند شد بدون اینکه دچار مشکل مالی شوند.
 
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که در تأمین معیشت مشکل دارند در حوزه سلامت نیز مشکل دارند، اما در بحث سلامت بین فقیر و غنی نباید اختلافی وجود داشته باشد. هیچ اقدامی در حوزه سلامت انجام نشود مگر اینکه فقرا در اولویت قرار گیرند.
 
حریرچی با بیان اینکه حوزه سلامت در بحث درمان پرمراجعه است و هر ایرانی سالانه به‌ طور متوسط ۱۰.۳ بار به‌نظام سلامت مراجعه دارد، گفت: در طول یک سال ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار بار مراجعه به‌ نظام سلامت داریم، حوزه سلامت اهداف گسترده و پیچیده‌ای دارد و ۸.۱۴ درصد از درآمد ناخالص کشور صرف حوزه سلامت می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه مسئولان به حوزه سلامت توجه داشته باشند، یادآور شد: به دلیل کثرت مراجعه و اهمیت وضعیت اقتصادی، باید بیشتر خدمات در استان به مردم ارائه شود. خدمات معمول باید در استان انجام شود و لیست بیماران بیمه شده که خارج از استان درمان می‌شوند، به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود. به ازای هر بیماری که برای درمان به خارج از استان می‌رود بین ۲.۵ تا ۳ میلیون هزینه‌ در بر دارد.
 
معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: برای ما شرمندگی به دنبال می‌آید اگر کسی به خاطر مسائل مالی دچار مشکل در بهره‌گیری از خدمات درمانی باشد. افزایش سلامت مردم، محافظت مالی در مقابل مخاطرات ناشی از بیماران، کاهش پرداختی از جیب مردم و افزایش رضایت مردم احکام چهارگانه سلامت هستند. در ارائه خدمات مردم باید تکریم شوند.
 
معاون کل وزارت بهداشت در ادامه تأکید کرد: دانشگاه باید مثل این تریبون شفاف و کارهایی را که انجام می‌دهد واضح، روشن و عادلانه باشد و بدون تبعیض کارها را انجام دهد.
 
وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی، دستگاهی ملی و مستقل است و با دستگاه‌های دیگر تعامل دارد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی دانشگاه، سلامت بوده و سیاست تا موقعی مهم است که منجر به ارتقای سلامت شود، دانشگاه فراجناحی است.
 
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه لرستان با داشتن این‌همه زیبایی متأسفانه عقب‌ مانده و ما نیز از این مسئله ناراحتیم، عنوان کرد: کارهایی که در حوزه سلامت انجام شده ناکافی است. چنانچه همدلی نباشد و به یکدیگر پشت کنیم، عقب می‌مانیم.
کد مطلب : ۴۹۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما