۰
همزمان با کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران؛

دخالت اصناف در شرح وظایف و حوزه خدمات اپتومتری

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۹۲۸
دخالت اصناف در شرح وظایف و حوزه خدمات اپتومتری
 
سالم خبر : دخالت برخی از چشم پزشکان در ساخت و ارائه عینک طبی مورد نقد قرار می گیرد.
 
به گزارش سالم خبر ، دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، دخالت اصناف و دست اندازی برخی چشم پزشکان در شرح وظایف اپتومتریست ها است.
 
عبدالله فرزانه با اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران با همکاری جامعه اپتومتری و گروه اپتومتری دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، مشهد و زاهدان، اظهار داشت: کنگره امسال در روزهای ۲۳ تا ۲۵ مرداد ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این کنگره در راستای اهداف انجمن علمی که مهم‌ترین آن تبادل تجربیات و دستاوردهای علمی و عملی محققین، اساتید و پژوهشگران و انتقال این تجارب ارزشمند به دانشجویان و فارغ التحصیلان است، برگزار می‌شود.
 
فرزانه افزود: در کنگره امسال بیش از ۶۰ سخنرانی علمی در قالب پنل‌های تخصصی و سه کارگاه عملی خواهیم داشت. همچنین تعدادی مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده است. پوسترهای کنگره، برای اولین بار به صورت دیجیتالی با استفاده از نمایشگرهایی که در طبقه اول نصب می‌شود، نمایش داده خواهد شد.
 
وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ شرکت در نمایشگاه جانبی کنگره، گفت: این شرکت‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی، لنز، فریم و عدسی عینک فعالیت می‌کنند.
 
فرزانه با عنوان این مطلب که بدون همیاری و همکاری شرکت‌های حامی امکان برگزاری کنگره‌های سراسری با این وسعت و عظمت امکان پذیر نیست، افزود: نمایشگاه جانبی فرصت مغتنمی است تا همکاران ضمن آشنایی با تجهیزات جدید در حوزه خدمات اپتومتری، ساخت و ارائه عینک طبی بتوانند وسایل و اقلام مورد نیاز خود را تهیه نمایند.
 
وی در ادامه به برگزاری مجمع سالیانه انجمن علمی اپتومتری ایران در روز دوم کنگره اشاره کرد و گفت: در این مجمع علاوه بر گزارش مالی و عملکرد انجمن، در خصوص چالش‌های پیش روی اپتومتری از قبیل دخالت اصناف در امور مربوط به عینک طبی و انگیزه انجمن چشم پزشکی برای ورود و دست اندازی به شرح وظایف و حریم اپتومتری بالاخص ساخت و ارائه عینک طبی، بحث و تبادل نظر خواهد شد.
 
فرزانه تاکید کرد: در این مجمع، گزارش کاملی از اقداماتی که توسط تشکل‌ها به ویژه انجمن علمی اپتومتری در این زمینه صورت گرفته است، ارائه خواهد گردید.
 
دبیر اجرایی کنگره افزود: امید است مسئولین ذی ربط در وزارت بهداشت تصمیماتی بگیرند که در آینده نزدیک اختلافات بین رشته‌ای مرتفع شده و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف بتوانند در حوزه اختیارات خود فعالیت نمایند. انتظار جامعه بزرگ اپتومتری از مسئولین این است که این معضل را برطرف کنند تا اپتومتریست ها بتوانند با آرامش خاطر،  خدمات بینایی دقیقتر و کاملتری به جامعه ارائه کنند. 
 
فرزانه در پایان با اعتقاد به اینکه وحدت، یکپارچگی و یکدلی، رمز موفقیت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: از تمام اپتومتریست های کشور با هر گرایش و سلیقه‌ای دعوت می‌کنم با شرکت حداکثری خود، عظمت و شکوه اپتومتری ایران را به نمایش گذارند.
کد مطلب : ۴۹۲۸
نام شما

آدرس ايميل شما