۰
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس به دستگاه‌های اصلی توزیع دارو و تجهیزات پزشکی هشدار داد

برخورد قاطع با تولید‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بی کیفیت

هنوز برخی ابهامات درباره حضور برخی شرکت‌ها و محصولات بدون مجوز در نمایشگاه ایران هلث مطرح است
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۹۱۰
برخورد قاطع با تولید‌کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بی کیفیت
سالم خبر : تمرکز و حمایت از تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی به رغم حمایت و سیاست گذاری های در حالیست که سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان تاکید می کند که به همین میزان حمایت در برابر هر گونه رانت و بی توجهی نسبت به محصول بی کیفیت به نام تولید داخل نیز خواهد ایستاد.

به گزارش سالم خبر،اگر چه پس از پشت سرگذاشتن نمایشگاه ایران هلث ورود و حضور برخی شرکت های بدون مجوز و عرضه برخی محصولات آنان هنوز مورد مناقشه بوده و به رغم تایید اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بر مجوز دار بودن همه شرکت های حاضر در این نمایشگاه، هنوز نام
برخی از شرکت های بدون مجوز بر سرزبان هاست.

با این گمانه زنی برای ورود محصولات بی کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی به نام تولید داخل، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس نیز بر این سیاست و رصد این محصولات صحه گذاشته و عنوان کرد که با تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت به شدیدترین وجه ممکن برخورد می‌شود ضمن آنکه یادآورشد: توجه بیمه‌ها و سازمان‌های حرفه‌ای ناظر بر تولید در این بخش به ارتقای سطح کیفیت تولیدات منتهی خواهد شد.
 
حیدر علی عابدی در مورد تاکید وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه در حوزه دارو و تجهیزات
پزشکی اجازه استفاده از محصولات بی‌کیفیت را نمی‌دهیم و هرگز سلامت مردم را فدای رانت به واردات و تولیدات بی‌کیفیت نمی‌کنیم، به خانه ملت گفت: تاکنون گزارشی در مورد تولید دارو یا تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت در کشور به این کمیسیون ارائه نشده است، اما به طور قطع وزیر بهداشت و درمان مواردی را تشخیص داده که بر این مهم تاکید کرده است.
 
تولید دارو و تجهیزات پزشکی بدون اخذ تاییدیه امکان پذیر نیست
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در مورد تولیدات تجهیزات پزشکی باید از سازمان ملی استاندارد
تاییدیه اخذ شده و بعد از آن وارد بازار شوند و چنانچه محصولات این بخش بدون برخورداری از این تاییدیه در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته باشند یا فاقد کیفیت لازم بوده باشند باید با تولیدکنندگان آنها به طور جدی برخورد شود.
 
وی افزود: آنچه مسلم است با تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت به شدیدترین وجه برخورد خواهد شد، ضمن اینکه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز بدون اخذ تاییدیه امکان پذیر نیست، بنابراین چطور ممکن است این نوع محصولات غیراستاندارد در کانال مصرف قرار بگیرند ؟
 
این نماینده مردم در مجلس دهم،
تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است بیمه‌ها به عنوان تامین‌کننده هزینه‌های این بخش در کنار سازمان‌های حرفه‌ای که به عنوان صنف باید به این بخش نظارت داشته باشند، به این موضوع ورود پیدا کنند و مانع از عرضه دارو یا تجهیزات پزشکی فاقد کیفیت در بازار شوند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بی‌تردید چنانچه تمام دستگاه‌های متولی در حوزه سلامت توجه خاصی به نحوه تولید و عرضه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند، نتیجه آن به ارتقای سطح کیفیت تولیدات این بخش منتهی خواهد شد.
کد مطلب : ۴۹۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما