۰
حسین صفوی، رییس اداره کل تجهیزات پزشکی در گفت و گو با سالم خبر پاسخ داد:

حضور شرکت‌های تجهیزات پزشکی بدون مجوز در نمایشگاه ایران هلث

حضور تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه منوط به اخذ مجوز از تشکل های مربوطه و اداره کل تجهیزات پزشکی بوده است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۸۹۹
حضور شرکت‌های تجهیزات پزشکی بدون مجوز در نمایشگاه ایران هلث
سالم خبر: شائبه‌ی حضور برخی شرکت‌های تجهیزات پزشکی بدون مجوز و حتی معرفی برخی محصولات بدون پروانه در نمایشگاه ایران هلث در حالی در زمان برگزاری این نمایشگاه زبان به زبان می چرخید که رییس اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام کرد حضور تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه منوط به اخذ مجوز از تشکل های مربوطه و اداره کل تجهیزات پزشکی بوده است و شرکت های بدون مجوز در این نمایشگاه حضور نداشتند.

حسین صفوی، رییس اداره کل تجهیزات پزشکی در گفت و گو با سالم خبر گفت: در نمایشگاه ایران هلث تاییدیه شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ایران هلث از قبل باید در اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت می شد و این شرط حضور و دریافت غرفه در نمایشگاه ایران هلث بوده است.

وی همچنین افزود: برگزارکننده نمایشگاه
ایران هلث با همکاری تشکل ها و اداره کل تجهیزات پزشکی این نمایشگاه را برگزار و تاییدیه این تشکل ها و اداره کل را برای ورود هر شرکت به فهرست نمایشگاه دریافت کرده است.
 
رییس اداره کل تجهیزات پزشکی افزود: افرادی که مدعی هستند شرکت های فاقد مجوز در این نمایشگاه حضور دارند می توانند گزارش های خود را به این اداره ارائه دهند تا بازرسان ما این گزارش ها را بررسی کنند. علاوه بر این اگر محصولی باشد که پروانه ما را نداشته اما در غرفه نمایش داده شده است حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

صفوی درباره نحوه ارزیابی استاندارد تجهیزات پزشکی تولیدی در کشور، در شرایط تحریم هم گفت: برای محصولات تولیدی دریافت نشان ce اجباری نیست و در شرایط فعلی ما دریافت ce را تشویقی اعلام کردیم و اگر شرکتی موفق به
اخذ آن شد مراحل صدور پروانه و سایر فرایندهای اداری آن تسریع خواهد شد. شرکت مربوطه هم موظف است گزارش ممیزی های دوره ای را به اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام کند. اما اگر شرکتی هم موفق به دریافت آن نشد با توجه به روال های داخلی، محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای بین المللی در آزمایشگاه های خودمان سنجیده می شوند.

وی با اشاره به اینکه دلیل این عدم سخت گیری، وجود دشواری های موجود در انجام عملیات های بانکی و عدم همکاری برخی از نوتیفای بادی ها با شرکت های ایرانی است ادامه داد: البته این مشکلات بر برخی اهداف دیگر اداره کل تجهیزات پزشکی نیز تاثیرات منفی داشته است برای مثال در شرایطی که تلاش شده بود صادرات در سال قبل نسبت به سال ۹۶ رشد ده برابری داشته باشد اما در نهایت توانستیم صادرات
در این حوزه را به ۳۰ میلیون دلار برسانیم.
 
صفوی تصریح کرد: شرایط کشور در مقاطع مختلف متفاوت است، بنابراین هرچند سعی و تلاش زیادی شد تا ارزش ریالی و عددی محصولات صادراتی در حوزه تجهیزات پزشکی بالاتر از این ارقام باشد اما تحریم شرایط سختی را برای ما بوجود آورد.
 
رییس اداره کل تجهیزات پزشکی گفت: در حال حاضر ما بیش از ۲۰ شرکت صاردات کننده تجهیزات پزشکی داریم که از قبل موفق به دریافت ce شده اند و با وجود عدم همکاری بسیاری از نوتیفای بادی ها، همچنان بسیاری از شرکت های ایرانی برای دریافت  ce دست از تلاش نکشیده اند
 
وی در ادامه گفت: شرکت هایی که در شرایط فعلی موفق به دریافت گواهی ce از اروپا می شوند و می توانند محصولاتشان را با استانداردهای جهانی مطابقت دهند، از نظر من کاری
در حد جهاد انجام می دهند و باید تلاش آنها را ارج نهاد.

صفوی تاکید کرد: به طور قطع در سال جاری روند صادرات برای شرکت ها سخت تر از گذشته خواهد بود اما امیدوارم میزان صادرات همچنان سیر صعودی و توسعه ای داشته باشد.

وی گفت: روند تولیدات داخلی ما به سمت تولید محصولاتی با فرایندهای پیچیده تر است و همه اینها با وجود تحریم ها اتفآق می افتد و این نشان می دهد که متخصصان داخلی ما به سمت تولید دانش حرکت می کنند و برای دسترسی به فناوری های نوین خستگی ناپذیرند.

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی افزود: چون من سابقه کار در دوره های تحریم گذشته را داشته ام  به عینه شاهد بوده ام که منحنی های رشد ما حداقل در حوزه تولید تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم همواره روند صعودی داشته است.
 
 
کد مطلب : ۴۸۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما