۰
عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران؛

خدمات اصلی فیزیوتراپی مشمول بیمه نیست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۸۹۷
خدمات اصلی فیزیوتراپی مشمول بیمه نیست
سالم خبر : عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، از نحوه پوشش بیمه ای خدمات فیزیوتراپی در کشور انتقاد کرد.
 
به گزارش سالم خبر مجید میرزا حیدری، در حاشیه سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران، در مرکز همایش‌های برج میلاد، گفت: مشکل اساسی که در مورد تعرفه وجود دارد اکثریت مراکز فیزیوتراپی شرایطی دارند که مجبور هستند با بیمه ها قرارداد ببندند اعم از مراکز خصوصی، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز خیریه، بنابراین مشکل اصلی در تعرفه ها بر می گردد به مقرراتی که بیمه برای تعرفه های فیزیوتراپی در نظر گرفته است.
 
وی افزود: یک مشکل دیگر پوشش بسیار کم خدمات فیزیوتراپی توسط سازمان های بیمه گر است و خدمات اصلی فیزیوتراپی مشمول بیمه نیست.
 
میرزا حیدری ادامه داد: وقتی بیمه ها خدمات اصلی فیزیوتراپی را تحت پوشش قرار ندهند باعث می شود مردم نتوانند هزینه های آزاد پرداخت کنند و آن درمانی که باید بگیرند، دریافت نکنند و از آنها محروم شوند و این سلامت جامعه را به خطر می اندازد.
 
عضو هیات مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: تعرفه خدمات فیزیوتراپی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش اندکی داشته و پایین بودن تعرفه باعث می شود اداره مراکز درمانی برای فیزیوتراپیست ها سخت شود.
 
وی افزود: مجموع این دو مشکل بیمه و تعرفه منجر به خطر افتادن سلامت جامعه و بیماران و آسیب مراکز فیزیوتراپی و سخت شدن شرایط کار فیزیوتراپیست ها می شود.
کد مطلب : ۴۸۹۷
نام شما

آدرس ايميل شما