۰

۷۷هزار کالای تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۸۷۹
۷۷هزار کالای تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شد
سالم خبر : رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: حدود ۷۷ هزار کالای تجهیزات پزشکی قیمت‌گذاری شده و مردم و مراکز درمانی می‌توانند قیمت مصوب کالاها را از این طریق مشاهده کنند.
 
به گزارش سالم خبر ، سید حسین صفوی رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در خصوص نحوه نظارت وزارت بهداشت و توزیع کالاهای تجهیزات پزشکی گفت :‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی درواقع حلقه‌ای بسته بین تأمین‌کننده،‌ توزیع‌کنندگان و مراکز درمانی است و بر اساس ابلاغی که از طرح تحول سلامت انجام شد، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی حق ارجاع بیمار برای تأمین تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان را ندارند.
 
وی افزود: بازارهای متفرقه با نظارت‌هایی که ما انجام می‌دهیم عملا برای فروش کالاها مناسب نیستند، به دلیل این‌که در مراکز درمانی کالا باید به درستی به دست بیمار برسد. در همین راستا سایت IMED (شبکه توزیع) تعریف شده است و اسامی تأمین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مجاز در این سامانه ثبت شده است. همچنین سامانه ثبت توزیع ملزومات پزشکی در نظر گرفته شده که در آن انباری مجازی وجود دارد و کالاهای مجاز مشخص شده‌اند و مراکز درمان یاز این طریق می‌توانند کالاهای استاندارد را خریداری کنند.
 
صفوی توضیح داد: در سایت شبکه توزیع تجهیزات پزشکی حدود ۷۷ هزار کالای تجهیزات پزشکی قیمت‌گذاری شده و مردم و مراکز درمانی می‌توانند قیمت مصوب کالاها را از این طریق مشاهده کنند.
 
رییس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین سامانه MDR برای رسیدگی به تخلفات حوزه تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شده و مردم و مراکز درمانی می‌توانند مشکلات تامین و تخلفات قیمتی را از این طریق گزارش دهند.
 
وی با بیان این‌که کالاهای تجهیزات پزشکی به دو بخش عمده پرمصرف و کم‌مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: در این حوزه حدود ۲۸۰ هزار قلم کالا وجود دارد که بخشی از آنها توسط سازمان غذا و دارو قیمت‌گذاری شده و قیمت‌گذاری بخشی دیگر بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان است.
کد مطلب : ۴۸۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما